Agnieszka Wolny-Hamkało – 41 utonięć

<!–

przekład – Elżbieta Ogrodowska-Jesionek

–>

reżyseria – Radosław Rychcik

muzyka – Piotr Lis i Michał Lis

producent – Katarzyna Majewska

<!–

muzyka – Bogumił Misala

adaptacja, reżyseria i wideo – Oskar Sadowski

wideo i kostiumy – Katarzyna Borelowska

muzyka – Maciej Kuśnierz i Szymon Maliszewski

asystentka reżysera – Alicja Szumańska

–>

czytali: Sylwia Boroń, Małgorzata Gorol, Halina Rasiakówna, Janka Woźnicka, Marta Zięba, Jakub Giel, Tomasz Kocuj, Rafał Kronenberger, Tomasz Lulek, Dariusz Maj, Bartosz Porczyk, Adam Szczyszczaj

 

Można obudzić się na ulicy z pięciogroszówką w buzi. Można w cudzej kuchni, z czyjąś ręką zaciśniętą na gardle. Można się obudzić w teatrze, w sali prób albo na łóżku w księgarni. Bohaterom się to zdarza. Mogliby lepiej się czuć z kimś innym? Gdzie indziej? Nie. Nie ma innego świata, a rzeczy nie znikają dlatego, że my tak chcemy.

 

Agnieszka Wolny-Hamkało – autorka powieści Zaćmienie i 41 utonięć oraz książek poetyckich, takich jak Mocno poszukiwana, Lonty, Gospel, Ani mi się śni, Spamy miłosne, Nikon i Leica, Borderline, Występy gościnne, a także szkiców poetyckich Inicjał z offu, książek dla dzieci i antologii opowiadań. Felietonistka „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu”. Mieszka we Wrocławiu. W ubiegłym sezonie czytaliśmy na Scenie Kameralnej jej pierwszy tekst dramatyczny Dzień dobry, wszyscy umrzemy. 41 utonięć to powieść z kluczem, rozgrywająca się we Wrocławiu, między innymi w naszym teatrze, upalnego lata 2015.

Radosław Rychcik – reżyser teatralny, ur. w 1981 r., pochodzi z Działdowa. Absolwent polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim i reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie. Lubi wyzwania, amerykańską popkulturę oraz wysokie stężenie emocji. Jego Versus. W gęstwinie miast Brechta, zrealizowany w 2008 r. w Teatrze Nowym w Krakowie, był inspirowany esejem Rolanda Barthes’a o wolnoamerykance i rozgrywał się na bokserskim ringu. Wielkim sukcesem okazała się Samotność pól bawełnianych Bernarda-Marii Koltèsa z Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach. Powieść Gustave’a Flauberta Madame Bovary w jego interpretacji (Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy) była histerycznie wykrzykiwaną operą o nienasyceniu. W Hamlecie z teatru w Kielcach, uznanym za najlepsze Szekspirowskie przedstawienie sezonu 2010/2011, narcystyczny i infantylny bohater mścił się na rodzinie nie w imieniu ojca, ale własnym, za dzieciństwo bez rodzicielskiej miłości i tresurę zamiast wychowania. W Teatrze Śląskim w Katowicach przeniósł Wesele Wyspiańskiego z Bronowic do Belfastu. Laureat wielu prestiżowych nagród, m.in. Lauru Konrada za reżyserię Łyska z pokładu Idy na XIII Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej Interpretacje w Katowicach (2011) i dwóch mieszków w tymże konkursie od jurorów R. Talarczyka i G. Jarzyny (2014), Paszportu „Polityki” (2014) za Dziady z Teatru Nowego w Poznaniu i nagrody indywidualnej za reżyserię tarnowskiego spektaklu Grażyna w konkursie MKiDN „Klasyka Żywa” (2015).

Michał Lis, Piotr Lis – bracia, muzycy, członkowie zespołu TNBC, który w 2009 roku swtorzył muzykę do spektaklu Radosława Rychcika Samotność pól bawełnianych. W ten właśnie sposób zaczęła się ich przygoda z teatrem. Po kilku miesiącach wrócili na teatralne deski, tworząc i grając muzykę do następnego przedstawienia w reżyserii Rychcika Łysek z pokładu Idy. Od tego momentu na stałe współpracują z reżyserem. Ich dźwięki można usłyszeć w takich spektaklach, jak: Dziady oraz Dwunastu gniewnych ludzi (Teatr Nowy w Poznaniu), Niebezpieczne związki oraz Hamlet (Teatr im. S. Żeromskiego w Kielcach), Diabeł (Teatr Współczesny w Szczecinie) oraz wiele innych. Razem z zespołem ponownie zagrali na żywo w spektaklu Powstanie (Muzeum Powstania Warszawskiego i Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy). W 2014 roku TNBC wydali debiutancki album. Są fanatykami starych, analogowych instrumentów. Uwielbiają dobrego rock’n’rolla, ale również muzykę elektroniczną, co można usłyszeć w dźwiękach, jakie tworzą. Oprócz muzyki zajmują się również multimediami w spektaklach Radka, takimi jak wideoprojekcje czy teasery spektakli. W wolnym czasie razem ze swoim tatą współtworzą audycję muzyczną Lisia Nora.

<!–

Od reżysera:
xx.

Mieczysława Wazacz – xx.

Helena Kaut-Howson – xx.

 

Wstęp wolny! Zapraszamy!

–>

 

Powrót

Najnowsze wpisy

Tagi

Archiwa