Facebook

You Tube

Twitter

Teatr Polski we Wrocławiu, dyrektor Krzysztof Mieszkowski

Ópera Pánica. Kabaret tragiczny

Data wydarzenia:
14.04.2014, godz. 19:00
Miejsce:
Scena na Świebodzkim

Alejandro Jodorowsky – Ópera Pánica. Kabaret tragiczny

przekład – Agnieszka Kwiatek

reżyseria – Jan Hussakowski

czytali: Paulina Chapko, Małgorzata Gorol, Janka Woźnicka, Rafał Kronenberger, Cezary Łukaszewicz, Michał Mrozek, Michał Opaliński

 

Od reżysera:
Alejandro Jodorowsky to mało rozpoznawana postać w Polsce. Jest znany głównie jako twórca takich filmów, jak Kret, Święta góra czy Święta krew. Pozostaje jednak zupełnie nieznanym dramatopisarzem. Jodorowsky bardzo wcześnie zaangażował się w teatr. Jego mierzenie się z tą formą sztuki można nazwać terapeutycznym performerstwem. Ópera Pánica jest stosunkowo młodym tekstem tego autora. To zabawny pastisz naszego chorego społeczeństwa. Jodorowsky bardzo celnie i z humorem niszczy ogrom społecznych sytuacji. Z wielką łatwością Ópera Pánica spełnia założenia teatru "śmieszno i straszno". Pod przykrywką dobrej zabawy i śmiechu Jodorowsky zmusza nas do zastanowienia się, czy aby na pewno wszystko jest w porządku ze światem, w którym żyjemy. Zarówno praca nad tym tekstem, jak i sam fakt odczytania go w odpowiednich okolicznościach, przed publicznością, powinien być terapeutycznym prysznicem śmiechu dla wszystkich. Jodorowsky umieszcza swoich bohaterów w samolocie, który nie wiadomo, dokąd, skąd i jak długo leci. Myślę, że warto podjąć tę próbę i wsiąść do tego operowo-panicznego wehikułu. A gdzie i czy w ogóle da się wylądować? Nie wiem.

Jan Hussakowski – student wrocławskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, rocznik 1991.

 

Twoja ocena: Brak Ocena: 4 (99 głosów)

Komentarze

wspaniałe widowisko , mądry przekaz i śiwetna gra aktorów

 

Najgorsze czytanie od niepamiętnych czasów. Pomijając już tekst, który przypominał zbiór scenek kabaertowych ekipa nie wykrzesała z siebie kompletnie NIC! Rozumiem, że częśc osób to studenci, ale czy zagrać swoją rolę to aż tak wielkie wyzwanie dla osób, które jednak aspirują do miana aktora zawodowego? Dlaczego gra co poniektórych aktorów, a przygotowanie spekaklu w 100% wypadło słabiej niż w licealnych kółkach teatralnych? Czy takiego poziomu oczekujemy od zawodowego teatru, podobno jednego z najlepszych w kraju? Nawet na próbach czytanych publicznie wypadałoby, by poważnie podejść do sprawy.

Taak. Straszni ci studenci. A najgorzej wypadał Majnicz.

Ktoś tu chyba nie rozumie, że oglądał nie "Moralność pani Dulskiej", tylko surrealistyczną groteskę. A skoro nie rozumie, to jakakolwiek dyskusja mija się z celem.

Czytanie było jednym z najlepszych, jakie widziałem. Szalone, pełne pomysłów i właśnie GENIALNIE zagrane.

Czy ktoś tu posiada wyłączność na prawidłowe postrzeganie i ocenianie?!

Dodaj nowy komentarz

*Pola obowiązkowe
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem, aby zapobiec spamowi.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.

Archiwum

Sezon 2010/2011

Sezon 2009/2010

23.06.2010 Treningstime
10.05.2010 Książę Niezłom
17.04.2010 Dziady
15.03.2010 Przyjaciel
07.12.2009 Kliniken
23.11.2009 Wernisaż
12.10.2009 Samuel Zborowski
28.09.2009 Horsztyński

Sezon 2008/2009

Sezon 2007/2008

28.04.2008 Szepty
31.03.2008 Fastryga
10.03.2008 Pamiątki
18.02.2008 Walentynki
21.01.2008 Zatopiona katedra
12.11.2007 Obciach

Sezon 2006/2007

11.06.2007 Terroryzm
29.01.2007 Kwartet
11.12.2006 Teremin
06.11.2006 Babcia odjeżdża