Facebook

YT

Twitter

Instagram

Teatr Polski we Wrocławiu, dyrektor Cezary Morawski

Opowieść teatralna T[pl - Przypadek Klary

Data wydarzenia:
25.04.2017, godz. 19:00
Miejsce:
Scena Kameralna
Przedstawienie:
PRZYPADEK KLARY

We wtorek 25 kwietnia 2017 o godzinie 19:00 na Scenie Kameralnej w ramach cyklu wydarzeń pod hasłem Opowieść teatralna T[pl, podczas którego oglądamy zapisy dawnych przedstawień Teatru Polskiego we Wrocławiu z archiwum Teatru Telewizji, pokażemy spektakl Przypadek Klary Dei Loher w reżyserii Pawła Miśkiewicza. Wstęp wolny, zapraszamy jednak do wcześniejszego odebrania wejściówek w kasach teatru.

 

Czwarte spotkanie z cyklu Opowieść teatralna T[pl:

Dea Loher
PRZYPADEK KLARY

Przekład: Jacek St. Buras
Opracowanie tekstu i reżyseria: Paweł Miśkiewicz
Scenografia: Barbara Hanicka
Muzyka: Grammatik – Leszek Kaźmierczak, Łukasz Dynowski oraz Marcin Mirowski
Realizacja telewizyjna: Waldemar Stroński
Premierowa emisja w TVP (transmisja): 24 kwietnia 2007
Czas: 103 minuty

Obsada:
Kinga Preis (Klara), Ewa Skibińska (Irena), Bożena Baranowska (Elżbieta), Mariusz Kiljan (Tomasz), Igor Kujawski (Gotfryd), Wojciech Ziemiański (Georg), Thong Van Nguyen (Chińczyk), Marian Czerski (Nieznajomy), Leszek Kaźmierczak (Muzyk), Łukasz Dynowski (Muzyk), Marcin Józwa (Muzyk), Krzysztof Figurski (Muzyk), Czesława Dąbrowska (Nieznajoma) oraz Adam Buraczek, Mirosław Gołębiowski i Marek Kurc

 

Przypadek Klary Dei Loher – jednej z najpopularniejszych niemieckich dramatopisarek – to historia młodej kobiety, która usiłuje wyzwolić się ze schematów, w jakich uwięziło ją trzydziestoparoletnie życie. Ale poza pierwszym impulsem buntu – porzucenia absurdalnej pracy (pisanie instrukcji obsługi urządzeń gospodarstwa domowego) – na dalsze aktywne działania nie wystarcza jej sił. Nie bardzo umie znaleźć się ani w relacji z siostrą, ani w związkach z kolejnymi mężczyznami. W portretowanym przez Deę Loher świecie każdy coś lub kogoś gra. Nawet jeśli przez chwilę zostaje wytrącony z roli, natychmiast pakuje się w drugą, jakby nie umiał żyć poza schematem. Czy jednak życie poza regułami jest w ogóle możliwe? Czy tragedia współczesnego człowieka nie polega na niemożności życia naprawdę? Klara nie chce żyć w świecie masek i kompromisów, nie umie jednak żyć autentycznie, dlatego musi odejść.