Facebook

YT

Twitter

Instagram

Teatr Polski we Wrocławiu, dyrektor Cezary Morawski

Bartłomiej Wyszomirski

Reżyser, absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (1996). Karierę artystyczną zaczynał w Opolu jako adept i sufler w Teatrze Lalki i Aktora im. A. Smolki, a następnie w Teatrze Lalki i Maski Groteska w Krakowie. Wcześniej, bo już jako dziewięciolatek, statystował w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu i jak sam mówi, praktycznie wychował się na tej scenie. Jako reżyser debiutował w roku 1995 w Teatrze Polskim w Szczecinie spektaklem złożonym z dwóch jednoaktówek: Świeczka zgasła Aleksandra Fredry i Czarowna noc Sławomira Mrożka. Kolejne przedstawienia przygotowywał w Starym Teatrze im. H. Modrzejewskiej w Krakowie (Cena Arthura Millera, 1996), Teatrze Polskim w Szczecinie (Pan Tadeusz wg Adama Mickiewicza, 1996; Oskar dla Emily Alexandra Alexy’ego i Folkera Bohneta, 2012; Operacja "Castro" Briana Stewarta, 2013), Teatrze Lalki i Maski Groteska w Krakowie (Mały Pingwin Pik-Pok Adama Bahdaja, 1997), Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu (Kto się boi Virginii Woolf? Edwarda Albee’ego, 1997; Papierowe kwiaty Egona Wolffa, 1999; Matka Stanisława Ignacego Witkiewicza, 2000; Indyk S. Mrożka, 2002; Królowa piękności z Leenane Martina McDonagha, 2006; Jak się kochają Alana Ayckbourna, 2010), Teatrze im. L. Solskiego w Tarnowie (Ożenek Nikołaja Gogola, 1997), Teatrze im. A. Sewruka w Elblągu (Antygona w Nowym Jorku Janusza Głowackiego, 1997; Narkomanka wg Barbary Rosiek, 1998; Jordan Anny Reynolds i Moiry Buffimi, 1999; Celebracje Krzysztofa Bizi, 2006; Świętoszek Molière’a, 2008; Aż do bólu Williama Mastrosimoniego, 2009; Wszystko o mężczyznach. Wszystko o kobietach Mira Gavrana, 2015), Teatrze im. S.I. Witkiewicza w Zakopanem (Tragedia Szkocka Williama Shakespeare’a, 1998; Arsenał zjaw wg Gigantów z gór Luigiego Pirandella, 2000; Medea – sytuacje wg Eurypidesa, 2007; Don Kichot Uleczony – wariacje Krzysztofa Kopki, 2009; Planeta Jewgienija Griszkowca, 2012), Teatrze Bagatela im. T. Boya-Żeleńskiego w Krakowie (Kubuś Puchatek wg Alana Alexandra Milne’a, 1998), Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu (Romeo i Julia W. Shakespeare’a, 1998), Teatrze im. S. Żeromskiego w Kielcach (Balladyna Juliusza Słowackiego, 1999; Antygona Sofoklesa, 2001; Porucznik z Inishmore M. McDonagha, 2002; Śluby panieńskie, czyli Magnetyzm serca A. Fredry, 2003; Sługa dwóch panów Petera Turriniego, 2011; Pinokio wg Carla Collodiego, 2012), Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (Top Dogs Ursa Widmera, 2000; Nasze miasto Thorntona Wildera, 2001; Monachomachia wg Ignacego Krasickiego, 2002), Teatrze Zagłębia w Sosnowcu (Szewcy S.I. Witkiewicza, 2000; Moralność pani Dulskiej Gabrieli Zapolskiej, 2004; Hamlet W. Shakespeare’a, 2005; Miłość – to takie proste Larsa Noréna, 2008), Teatrze im. S. Jaracza w Łodzi (Do dna! Olivera Bukowskiego, 2001), Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie (Królowa piękności z Leenane M. McDonagha, 2002; Motyle są wolne Leonarda Gershego, 2003; Samotny zachód M. McDonagha, 2004; Czaszka z Connemary M. McDonagha, 2005), Teatrze Polskim w Bielsku-Białej (Tramwaj zwany pożądaniem Tennessee Williamsa, 2003; Niebezpieczne związki Christophera Hamptona, 2004; Czarownice z Salem A. Millera, 2004; Sen nocy letniej W. Shakespeare’a, 2007; Frida K. Glorii Montero, 2008), Teatrze im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie (Mieszczanin szlachcicem Molière’a, 2004; Śmierć komiwojażera A. Millera, 2005; Żyj Danielu Władysława Zawistowskiego, 2006; Miłosz, 2011), Teatrze Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni (Kształt rzeczy Neila LaBute’a, 2005), Teatrze Jeleniogórskim im. C.K. Norwida – Scenie Dramatycznej (Trans-Atlantyk wg Witolda Gombrowicza, 2006), Teatrze Nowym w Zabrzu (Wszystko o kobietach – wszystko o mężczyznach M. Gavrana, 2008; Transfer Stanisława Bieniasza, 2009), Teatrze Komedia w Warszawie (Niebezpieczne związki Ch. Hamptona, 2008), Teatrze Powszechnym im. J. Kochanowskiego w Radomiu (Ferdydurke wg W. Gombrowicza, 2008; Król Edyp Sofoklesa, 2009), Teatrze Wytwórnia w Warszawie (Lustra Jarosława Kamińskiego, 2010), Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie (Novecento Alessandra Baricca, 2010), Teatrze Capitol w Warszawie (Śluby panieńskie A. Fredry, 2010; Śmiertelnie poważne uczucie Bruce’a Grahama, 2013), Teatrze Kwadrat im. E. Dziewońskiego w Warszawie (To tylko sztuka Terrence’a McNally’ego, 2013), Kujawsko-Pomorskim Impresaryjnym Teatrze Muzycznym w Toruniu (Machiavelli Jerzego Wasowskiego, Ryszarda Marka Grońskiego i Antoniego Marianowicza, 2015; Gatunek żeński Joanny Murray-Smith, 2016; Hemar. Marchewka – próba generalizacji wg Marchewki Mariana Hemara, 2016), Teatrze im. J. Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim (Odprawa posłów greckich Jana Kochanowskiego, 2015) czy Teatrze Kamienica w Warszawie (Wszystko o mężczyznach M. Gavrana, 2015). Laureat III nagrody za Tragedię Szkocką w III Ogólnopolskim Konkursie na Inscenizację Dzieł Dramatycznych Shakespeare’a w Gdańsku (1998), Złotej Maski za reżyserię Szewców (2001), nagrody za reżyserię olsztyńskiej Królowej piękności z Leenane na V Ogólnoukraińskim Festiwalu Tarnopolskie Wieczory Teatralne w Tarnopolu (2004), wyróżnienia dla Narkomanki na I Ogólnopolskim Festiwalu Małych Form Teatralnych Twórczości Profilaktyczno-Alternatywnej OF-PTA w Warszawie (2004) oraz Srebrnych Kluczyków dla najlepszego spektaklu roku w Jeleniej Górze za Trans-Atlantyk (2007).