W środę 25 września 2013 o godzinie 11:00 na Scenie Kameralnej odbył się pierwszy w tym sezonie Mały Magiel sztuk pod hasłem Szkoła – Teatr/Zbliżenie, którego gośćmi byli Irena Podgórska – dyrektorka I Liceum Ogólnokształcącego we Wrocławiu oraz Krzysztof Mieszkowski – dyrektor Teatru Polskiego we Wrocławiu. Spotkanie poprowadziły licealistki z I LO we Wrocławiu: Aleksandra Mielczarek i Dominika Wójcik.

Przygotowanie merytoryczne uczennic: Anna Biernacka-Bryk i Dorota Guzikowska.

Mały Magiel sztuk przeznaczony jest dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

<!–

Uwaga – liczba miejsc ograniczona, rezerwacje: nina.karniej@teatrpolski.wroc.pl. Zapraszamy!

–>

 

***

25 września bieżącego roku wraz z moją koleżanką i współprowadzącą Aleksandrą Mielczarek miałam przyjemność przeprowadzić wywiad z dyrektorem Teatru Polskiego Krzysztofem Mieszkowskim oraz dyrektor Liceum Ogólnokształcącego nr I panią Ireną Podgórską. Z początku zadanie to wydawało mi się sporym wyzwaniem. Pierwszy raz w historii projektu, jakim jest Mały Magiel sztuk, rozmowa miała być prowadzona pomiędzy dwoma osobami jednocześnie. Było to nie lada wyzwanie, jednak dzięki naszym gościom, którzy w interesujący sposób opowiadali o swojej pracy, spotkanie było przyjemnie i pełne wrażeń.

Pan Mieszkowski i pani Podgórska reprezentowali dwie różne instytucje, jakimi są szkoła i teatr. W czasie wywiadu publiczność zebrana w Teatrze Kameralnym dowiedziała się wielu istotnych rzeczy. Jedną z nich był chociażby fakt istnienia pewnych uchybień w podstawie programowej dla szkół ponadgimnazjalnych, np. brak zajęć o tematyce teatralnej, które według naszych rozmówców niewątpliwe rozwijałyby kreatywność i pozaszablonowe myślenie młodego człowieka.

Nasi goście podzielili się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi współczesnego teatru, systemu edukacji, jak i ich zazębiania się. Poruszony został również temat wpływu obu tych instytucji na młodego człowieka – szkoła jako miejsce udostępniające wiedzę potrzebna do wkroczenia w dorosłe życie oraz teatr i sztuka pozwalające na zdobycie nowych doświadczeń, które obok wiedzy są dla kształcącej się osoby równie istotne.

Według dyrektora Mieszkowskiego utalentowany uczeń nie zawsze musi być prymusem w szkole, do której uczęszcza. Zdarza się bowiem, że dorastający człowiek może mieć problemy z nauką mimo drzemiącego w nim potencjału twórczego, czego przykładem jest on sam.

Ponadto każdy z naszych rozmówców przedstawił swoją historię i drogę, jaką przebył, aby zostać dyrektorem, oraz wiele doświadczeń z tym związanych.

Rozmowa z tak interesującymi ludźmi była jedną z najbardziej udanych w całym projekcie. Po tym wywiadzie odniosłam wrażenie, i podejrzewam, że nie tylko ja, że teatr i szkołę więcej łączy, niż jak się można było spodziewać – dzieli.

Dominika Wójcik

 

Powrót

Najnowsze wpisy

Tagi

Archiwa