Przemek Jurek – My, król – ja, robot

komedia science-fiction

reżyseria – Lucy Sosnowska

dramaturgia – Magda Kupryjanowicz

czytali:
Pani kapitan – Ewa Skibińska
Profesor – Igor Kujawski
Megi – Magda Kupryjanowicz (gościnnie)
Borys – Michał Mrozek
Percjusz (komputer) – Karolina Staniec (gościnnie)
Król Władysław Jagiełło – Wiesław Cichy
Rycerz króla – Jakub Giel
Tajemniczy mężczyzna – Rafał Kronenberger
Tajemnicza kobieta – Lucy Sosnowska (gościnnie)

 

Od reżyserki:
Tekst Przemka Jurka to gorzko-zabawny obraz aktualnej Polski, osadzony na styku realnego z nierzeczywistym. To opowieść sięgająca do narodowej bliższej i dalszej przeszłości, pragnąca rozrachunku oraz odmiany, rozczarowana biegiem Historii i kształtem „obecnego” Dziś.

Przemek Jurek – dziś scenarzysta i dramatopisarz, niegdyś felietonista wrocławskiego dodatku „Gazety Wyborczej”, współpracownik dziennika „Polska”, recenzent muzyczny portalu Onet.pl i satyryk w latach 2002–2012 związany z „Przekrojem” (stała rubryka Kinoteatrzyk Przemka Jurka). Laureat kilku konkursów scenario- i dramatopisarskich, stypendysta Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Mieszka we Wrocławiu. Polonista. Absolwent Krakowskiej Szkoły Scenariuszowej. Opublikował zbiór Kinoteatrzyk w przekroju (2005) oraz powieść Kochanowo i okolice (2010). Jego autorska sztuka na podstawie Kochanowa i okolic była wystawiona w Łodzi, Krakowie-Nowej Hucie i Warszawie.

Lucy Sosnowska – studentka IV roku reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie, absolwentka rosjoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz socjologii i Public Relations Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, stypendystka Arts Academy w Turku, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacji Sapere Auso. Współpracowała z rosyjskim teatrem AKHE – spektakl Abduction of Europa, reżyserka monodramu Po schodach, uczestniczka Festiwalu Telpa Daugavpils na Łotwie – reżyserka spektaklu Женщина в желтом пиджаке. Asystentka Mai Kleczewskiej (dyplom Babel 2, PWST w Krakowie), Krystiana Lupy (Miasto snu, Narodowy Stary Teatr w Krakowie [próby zostały przerwane]) oraz Michała Borczucha (Zachodnie wybrzeże. Powrót na pustynię, Teatr Polski we Wrocławiu).

Magda Kupryjanowicz – absolwentka etnologii oraz wiedzy o teatrze UJ, studentka IV roku dramaturgii w PWST w Krakowie. Autorka monodramu Agnieszki Mandat Po schodach w reżyserii Lucy Sosnowskiej oraz dramatu Sferia w reżyserii Katarzyny Szyngiery (Teatr Polski w Bielsku-Białej), dramaturżka spektaklu Spiski w reżyserii Jerzego Jana Połońskiego (Teatr Powszchny w Łodzi), współreżyserka spektaklu Pływalnia (Teatr PWST w Krakowie). Zwyciężczyni ogólnopolskiego konkursu dramaturgicznego Kontrowersje, zorganizowanego przez Centrum Nauki Kopernik oraz Teatr Ateneum w Warszawie. Asystentka Krzysztofa Garbaczewskiego (Gwiazda śmierci, Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu), Mai Kleczewskiej (dyplom Babel 2, PWST w Krakowie) oraz Krystiana Lupy (Miasto snu, Narodowy Stary Teatr w Krakowie [próby zostały przerwane]).

 

Czytanie przygotowane w ramach XVI Dolnośląskiego Festiwalu Nauki.

 

<!–

Wstęp wolny! Zapraszamy!

–>

W tym sezonie kontynuujemy plebiscyt na najlepsze Czytanie. Zachęcamy naszych widzów do głosowania na ulubione Czytania na naszej stronie internetowej. Możliwość głosowania i komentowania zostanie uruchomiona na podstronach kolejnych Czytań, od My, król – ja, robot począwszy, dwie godziny od rozpoczęcia każdej imprezy.

Publiczność „Czynnych poniedziałków” uznała, że w sezonie 2012/2013 najlepsze Czytanie przygotował Krzysztof Popiołek na podstawie tekstu Filipa Vujoševića Halflife.

 

Powrót

Najnowsze wpisy

Tagi

Archiwa