Między czwartkiem 20 a niedzielą 30 marca 2014 we Wrocławiu odbywał się XXXV Przegląd Piosenki Aktorskiej. W tym roku w Teatrze Polskim we Wrocławiu został pokazany tylko Koncert Galowy Wielka płyta 1972–2018. Bardzo drogi koncert z okazji pięćdziesiątej ósmej rocznicy taniego budownictwa mieszkaniowego, scenariusz, reżyseria, scenografia i kostiumy – Agata Duda-Gracz (sobota 29 marca 2014 oraz niedziela 30 marca 2014, godziny 16:00 i 20:00, Scena im. Jerzego Grzegorzewskiego).

Oprócz tego:

• uczestników Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki oceniała Rada Artystyczna PPA, w skład której wchodzą między innymi Kinga Preis, Mariusz Kiljan i dyrektor Krzysztof Mieszkowski;

• aktorów Teatru Polskiego we Wrocławiu można było zobaczyć w dwóch festiwalowych koncertach: Mariusz Kiljan wyreżyserował II część Koncertu Finałowego, mającą spróbować dać odpowiedź na pytania towarzyszące każdej kolejnej edycji PPA (co właściwie wynika z Grand Prix Przeglądu Piosenki Aktorskiej, czy nagroda jest kluczem do dalszej kariery, co się dzieje z laureatami, jak toczą się ich dalsze artystyczne losy, co robią, czym zajmują się w sztuce dziś?), z udziałem między innymi zwycięzcy z roku 2006 Bartosza Porczyka, który zaśpiewał autorską kompozycję Łabędziem być (Biuro Festiwalowe Impart 2016, piątek 22 marca 2013, godz. 20:00), a w koncercie Niekoniecznie jest źle, czyli piosenkach Lecha Janerki w reżyserii Cezarego Studniaka, wystąpili między innymi Marcin Czarnik, Mariusz Kiljan i Bartosz Porczyk. Ten pierwszy zaśpiewał LA i Rybę lufę, ten drugi Siedzi oraz Bez kolacji, ten trzeci zaś Niewalczyka oraz Jezu, jak się cieszę, wszyscy natomiast wystąpili w Allelujaż oraz Śpij aniele mój, a także tworzyli tło w Jezu, jak się cieszę (Biuro Festiwalowe Impart 2016, sobota 16 marca 2013, godzina 20:00, i niedziela 17 marca 2013, godzina 19:00).

Dodajmy jeszcze, że kostiumy do Niekoniecznie jest źle projektował Mateusz Stępniak, a nazwiska artystów współpracujących w ostatnich latach z Teatrem Polskim we Wrocławiu znajdziemy też na listach płac kilku przedstawień konkursu nurtu OFF: Thomas Harzem współtworzył spektakl 1:1 (Scena na Strychu Wrocławskiego Teatru Współczesnego, piątek 15 marca 2013, godziny 19:00 i 22:00), kompozytor Maciej Zakrzewski Stukotronikę (klub Firlej, sobota 16 marca 2013, godziny 19:00 i 22:00), Marian Mariański napisał „nutę” do Bociana i Loli wg powieści Mirosława Nahacza w reżyserii Sebastiana Krysiaka (Scena na Strychu Wrocławskiego Teatru Współczesnego, wtorek 19 marca 2013, godziny 18:00 i 22:00), a była aktorka Teatru Polskiego Dominika Kojro wystąpiła w monodramie Jolie wg tekstu i w reżyserii Jakuba Roszkowskiego (Scena na Strychu Wrocławskiego Teatru Współczesnego, środa 20 marca 2013, godziny 19:00 i 22:00).

Jednym z jurorów Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki był natomiast Mariusz Kiljan.

 

Przegląd Piosenki Aktorskiej 2014 - plakat

Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy

Tagi

Archiwa