Facebook

YT

Twitter

Instagram

Teatr Polski we Wrocławiu, dyrektor Krzysztof Mieszkowski

Adam Mickiewicz

DZIADÓW CZĘŚĆ III

 

  • reżyseria MICHAŁ ZADARA
  • drugi reżyser MARTA STREKER
  • dramaturgia DANIEL PRZASTEK
  • scenografia ROBERT RUMAS
  • kostiumy JULIA KORNACKA i AREK ŚLESIŃSKI
  • światło i wideo ARTUR SIENICKI
  • muzyka MAJA KLESZCZ i WOJCIECH KRZAK
  • kompozycja sceny Balu JAN DUSZYŃSKI
  • choreografia sceny Balu ROMANA AGNEL
  • pianistka i korepetytorka JUSTYNA SKOCZEK

OBSADA

Przemowa:

Prolog:

Akt I
Scena I
:

Scena II
Improwizacja
:

Scena III:

Scena IV
Dom wiejski pode Lwowem
:

  • Ewa JANKA WOŹNICKA
  • Marcelina MAŁGORZATA GOROL
  • Anioły SYLWIA BOROŃ, TOMASZ KOCUJ, TOMASZ LULEK, EDWIN PETRYKAT
  • Chór Aniołów KACPER KURYŚ (agencja castingowa Studio ABM), JULIA LESZKIEWICZ (agencja castingowa Studio ABM), PAULINA PANAS (agencja castingowa Studio ABM), MICHAŁ STAWISKI (agencja castingowa Studio ABM), MIKOŁAJ SZMEICHEL (agencja castingowa Studio ABM), ANNA TOMASZEWSKA (agencja castingowa Studio ABM)
  • Róża TOMASZ KOCUJ

Scena V
Cela Księdza Piotra
:

Scena VI
Widzenie Senatora
:

Scena VII
Salon warszawski
:

Scena VIII
Pan Senator
:

Scena IX
Noc Dziadów
:

  • asystenci reżysera NINA KARNIEJ, MACIEJ RABSKI, JAROSŁAW WÓJTOWICZ
  • asystentka choreografa EWELINA ADAMSKA-PORCZYK
  • konsultacje językowe ANNA SZOC
  • konsultacje wokalne MICHAŁ KOWALIK, MAGDALENA ŚNIADECKA-SKRZYPEK
  • konsultacje z gry na flecie ROMUALD SZAŁEK
  • koordynator projektu JACEK CIMICKI
  • inspicjent EWA WILK
  • sufler MAGDALENA KABATA
  • charakteryzacja MATEUSZ STĘPNIAK, MARIANNA BARTNICKA, BARBARA PASKA
  • garderobiane ANNA DOBOSZ, LUCYNA DOMAŃSKA, BEATA MAZURKIEWICZ, JOANNA ZBOROWSKA
  • montażyści ADAM BURACZEK, WOJCIECH CZEREPAK, DAMIAN DYLĄG, MIROSŁAW GOŁĘBIOWSKI, GRZEGORZ KLOC, JAKUB KRECZMER, PAWEŁ STANASZEK, GRZEGORZ SZNAJDER, ŁUKASZ SZYSZKA
  • rekwizytor MAREK IWANASZKO
  • realizacja światła DARIUSZ BARTOŁD, WOJCIECH BRATOS, PAWEŁ OLSZEWSKI
  • realizacja projekcji DARIUSZ BARTOŁD, KAZIMIERZ BLACHARSKI
  • realizacja dźwięku WOJCIECH BIELACH, TOMASZ ZABORSKI

Żaden teatr nie wystawił jeszcze Dziadów w całości, bez skreśleń, tak, żeby wybrzmiały wszystkie monologi i dialogi, które napisał Adam Mickiewicz. Stanie się to po raz pierwszy w Teatrze Polskim we Wrocławiu – Dziady w reżyserii Michała Zadary zabrzmią w całej pełni. Projekt podzieliliśmy na trzy odsłony: 15 lutego 2014 roku zobaczyliśmy część I, część II, część IV i wiersz Upiór, 10 kwietnia 2015 roku – część III, a w roku 2016 – po raz pierwszy w historii polskiego teatru będzie można zobaczyć całość arcydramatu Mickiewicza na scenie. W gruncie rzeczy odbędzie się wtedy właściwa prapremiera.

W drugiej odsłonie naszego projektu, czyli w Dziadów części III, w roli Konrada występuje Bartosz Porczyk, a Księdza Piotra – Mariusz Kiljan. Na scenie niemal cały, wielopokoleniowy zespół Teatru Polskiego. Muzykę skomponowali Maja Kleszcz i Wojciech Krzak, a w scenie Balu u Senatora – Jan Duszyński. Na potrzeby spektaklu w teatralnych pracowniach krawieckich powstało ponad sto kostiumów z epoki, w tym mundury urzędnicze, wojskowe i suknie wieczorowe. We wszystkich scenach Dziadów części III zostały wykorzystane specjalnie zaprojektowane przez Roberta Rumasa realistyczne, iluzyjne horyzonty sceniczne, malowane tradycyjną techniką na płótnie.

licencjodawca – Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Warszawa

premiera w Teatrze Polskim na Scenie im. Jerzego Grzegorzewskiego 10 kwietnia 2015

582. premiera Teatru Polskiego we Wrocławiu