Facebook

YT

Twitter

Instagram

Teatr Polski we Wrocławiu, dyrektor Cezary Morawski

Adam Mickiewicz

DZIADY

SCENA im. JERZEGO GRZEGORZEWSKIEGO

ul. G. Zapolskiej 3

(+48) 71 316 07 80

PLAKAT

DZIADY - plakat
  • reżyseria MICHAŁ ZADARA
  • druga reżyserka MARTA STREKER
  • dramaturgia DANIEL PRZASTEK
  • scenografia ROBERT RUMAS
  • kostiumy JULIA KORNACKA i AREK ŚLESIŃSKI
  • światło i wideo ARTUR SIENICKI
  • muzyka MAJA KLESZCZ i WOJCIECH KRZAK (części I, II, III i IV oraz wiersz Upiór); JAN DUSZYŃSKI (scena Balu w Dziadów części III); JACEK "BUDYŃ" SZYMKIEWICZ (Dziadów części III Ustęp i Objaśnienia)
  • choreografia sceny Balu w Dziadów części III ROMANA AGNEL
  • pianistka i korepetytorka (Dziadów część III); kierowniczka muzyczna (Dziadów części III Ustęp i Objaśnienia) JUSTYNA SKOCZEK

OBSADA

Dziady. Widowisko – Część I:

Upiór:

Wstęp do Dziadów części II:

Dziadów część II:

Dziadów część III:

Przemowa:

Prolog:

Akt I
Scena I
:

Scena II
Improwizacja
:

Scena III:

Scena IV
Dom wiejski pode Lwowem
:

Scena V
Cela Księdza Piotra
:

Scena VI
Widzenie Senatora
:

Scena VII
Salon warszawski
:

Scena VIII
Pan Senator
:

Scena IX
Noc Dziadów
:

Dziadów części III Ustęp:

Objaśnienia:

  • ANNA ILCZUK i zespół Teatru Polskiego we Wrocławiu

Do przyjaciół Moskali:

Dziadów część IV:

  • asystenci reżysera NINA KARNIEJ, MACIEJ RABSKI (Dziadów część III), JAROSŁAW WÓJTOWICZ (Dziadów część III), KATARZYNA DUDZIC-GRABIŃSKA (Dziadów części III Ustęp i Objaśnienia)
  • asystent scenografa JAKUB SYRKOWSKI (Dziadów części III Ustęp i Objaśnienia)
  • asystentka choreografa EWELINA ADAMSKA-PORCZYK (Dziadów część III)
  • projekty lalek ROBERT RUMAS (części II i IV)
  • wykonanie lalek RAFAŁ BUDNIK (części II i IV)
  • konsultacje z animacji lalek AGATA KUCIŃSKA (części II i IV)
  • konsultacje językowe ANNA SZOC (Dziadów część III)
  • konsultacje wokalne MICHAŁ KOWALIK (Dziadów część III), MAGDALENA ŚNIADECKA-SKRZYPEK (Dziadów część III)
  • konsultacje z gry na flecie ROMUALD SZAŁEK (Dziadów część III)
  • koordynator projektu JACEK CIMICKI
  • inspicjent EWA WILK
  • sufler MAGDALENA KABATA
  • charakteryzacja MATEUSZ STĘPNIAK, MARIANNA BARTNICKA, BARBARA PASKA
  • garderobiane DANUTA BARTYNA, ANNA DOBOSZ, LUCYNA DOMAŃSKA, GRAŻYNA MARCINKIEWICZ, BEATA MAZURKIEWICZ, JOANNA ZBOROWSKA
  • montażyści ADAM BURACZEK, WOJCIECH CZEREPAK, BOGDAN DYLĄG, MIROSŁAW GOŁĘBIOWSKI, GRZEGORZ KLOC, JAKUB KRECZMER, PAWEŁ STANASZEK, GRZEGORZ SZNAJDER, ŁUKASZ SZYSZKA
  • rekwizytor MAREK IWANASZKO
  • realizacja światła DARIUSZ BARTOŁD, WOJCIECH BRATOS, PAWEŁ OLSZEWSKI
  • realizacja projekcji DARIUSZ BARTOŁD, KAZIMIERZ BLACHARSKI
  • realizacja dźwięku TOMASZ ZABORSKI (części I, II, III i IV oraz wiersz Upiór), MACIEJ KABATA (części I, II, III i IV oraz wiersz Upiór), MARCIN NIEBOJEWSKI (części I, II i IV oraz wiersz Upiór), WOJCIECH BIELACH (Dziadów część III), PIOTR GMEREK (Dziadów części III Ustęp i Objaśnienia)

Epokowe wydarzenie: pierwszy raz w całości na scenie najważniejsze dzieło w historii polskiego teatru – Dziady Adama Mickiewicza.
Dziady bez skrótów to spektakl zaczynający się w południe i trwający – z przerwami na obiad i kolację – aż do godzin nocnych. Premiera Dziadów w roku 2016 to zwieńczenie trzyletniego projektu artystycznego, to wielkie wyzwanie sceniczne, angażujące cały zespół i całą machinę teatru. Kilkunastogodzinny maraton teatralny wnikliwie oddaje sens słów Mickiewicza.
Reżyser Michał Zadara jak nikt inny rozumie, analizuje i interpretuje polską klasykę. Czyni z Dziadów współczesny i atrakcyjny dyskurs, a oryginalność i wierność inscenizacji potwierdzają główne nagrody ministerialnego Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej "Klasyka Żywa".
Zobacz wydarzenie wpisujące się w historię teatru! 160 lat po napisaniu, po raz pierwszy w historii, Dziady bez skrótów.

Harmonogram pokazu całości Dziadów:
12:00–12:50Dziady. Widowisko – Część I
12:50–13:05 – przerwa
13:05–14:00 – wiersz Upiór i Dziadów część II
14:00–15:20 – przerwa na obiad
15:20–20:00Dziadów część III [w tym dwie wewnętrzne przerwy po 15 minut]
20:00–21:00 – przerwa na kolację
21:00–22:40Dziadów części III Ustęp
22:40–23:00 – przerwa
23:00–23:25Objaśnienia
23:25–23:45 – przerwa
23:45–1:30Dziadów część IV

licencjodawca – Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Warszawa

587. premiera Teatru Polskiego we Wrocławiu

Premiera części I, II i IV oraz wiersza Upiór w Teatrze Polskim na Scenie im. Jerzego Grzegorzewskiego 15 lutego 2014;

Premiera części III w Teatrze Polskim na Scenie im. Jerzego Grzegorzewskiego 10 kwietnia 2015;

Premiera całości tekstu w Teatrze Polskim na Scenie im. Jerzego Grzegorzewskiego 20 lutego 2016

Czas trwania:
810 minut (siedem przerw)
Ceny biletów:
I miejsca: 150 zł (norm.), 130 zł (ulg.)
II miejsca: 120 zł (norm.), 100 zł (ulg.)
Każdy bilet sprzedawany online jest droższy o 1,50 zł ze względu na koszty manipulacyjne.

Teatr prowadzi przed spektaklami repertuarowymi (z wyłączeniem premier) sprzedaż dostawek w cenie 15 zł. Sprzedaż jest uruchamiana w kasach, w momencie kiedy wszystkie miejsca na widowni są wykupione. Dostawki są nienumerowane.

MECENAS SEZONU ARTYSTYCZNEGO 2015/2016

Bank Pekao SA


Czarna JagodamyCornerSmakStarbucks


Spektakl bierze udział w II edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej "Klasyka Żywa".

Klasyka ŻywaMinisterstwo Kultury i Dziedzictwa NarodowegoInstytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

Nagrody

II Konkurs na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej "Klasyka Żywa" (2017):

  • twórcy i realizatorzy historycznego przedstawienia całości Dziadów – wyróżnienie honorowe.

Inne:

  • Bartosz Porczyk – Wrocławska Nagroda Teatralna (2016),
  • nominacja do nagród kulturalnych Radia Wrocław Kultura – Emocji 2016 – w kategorii najważniejszych wydarzeń roku 2016 w czasie Europejskiej Stolicy Kultury (2016).