Facebook

YT

Twitter

Instagram

Teatr Polski we Wrocławiu, dyrektor Cezary Morawski

William Shakespeare

SEN NOCY LETNIEJ

A Midsummer Night’s Dream

SCENA im. JERZEGO GRZEGORZEWSKIEGO

ul. G. Zapolskiej 3

(+48) 71 316 07 80

PLAKAT

SEN NOCY LETNIEJ - plakat
  • przekład STANISŁAW BARAŃCZAK
  • reżyseria MONIKA PĘCIKIEWICZ
  • dramaturgia BARTOSZ FRĄCKOWIAK
  • scenografia MIREK KACZMAREK feat. fellini
  • kostiumy MIREK KACZMAREK i MAŁGORZATA MATERA
  • reżyseria światła i wideo WOJCIECH PUŚ
  • muzyka KRZYSZTOF KALISKI

OBSADA

  • asystent reżysera MIROSŁAW HANISZEWSKI
  • konsultacja choreograficzna TOMASZ WYGODA
  • koordynator projektu HANNA FRANKOWSKA
  • inspicjent EWA WILK
  • sufler MAGDALENA KABATA
  • rekwizytor MAREK IWANASZKO
  • realizacja światła DARIUSZ BARTOŁD, WOJCIECH BRATOS
  • realizacja wizji KAZIMIERZ BLACHARSKI, MAREK MATYSIAK
  • obsługa kamery DARIUSZ RABSKI
  • realizacja dźwięku TOMASZ ZABORSKI, RAFAŁ DUDEK, MAREK ZABORSKI
  • montaż nagrań TOMASZ ZABORSKI
  • realizacja nagrań RAFAŁ DUDEK
  • dodatkowe efekty dźwiękowe są zamierzone
  • dziękujemy MARCINOWI MARKOWICZOWI za muzyczny sen

W postseksualnym i postuczuciowym świecie partner w relacji wykorzystywany jest tylko do intensyfikacji przyjemności zmysłowej. Staje się narzędziem, obiektem manipulacji, traci podmiotowość. Poszukiwania adekwatnej formy artystycznej przedstawienia są dokonywane przez twórców z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych i z nieoczywistym użyciem światła. Zamiast lasu ateńskiego bohaterowie znajdują się w rzeczywistości planu filmowego, który dokłada kolejne piętra zapisanych przez Shakespeare’a relacji, tutaj jeszcze pokazywanych przez ciągle pracującą kamerę: postać – postać, aktor – aktor, aktor – postać, człowiek – postać, człowiek – aktor, człowiek – człowiek. I widz. W postindustrialnym świecie prawdziwy las oznacza jego imitację zbudowaną w studiu filmowym. Naturę zastąpiła technika.

Twórcy przedstawienia przybliżają nowe formy życia wspólnotowego, włączając w to zarówno świat ludzki, jak i naturę. Idea spektaklu rodzi się z myśli Shakespeare’a, że wszelkie relacje – miłosne, seksualne, wspólnotowe – mają charakter przypadkowy. W końcu to niezbyt przemyślane operacje na zmysłach i wyobraźni, dokonywane przez Oberona i Puka, prowokują dynamiczne metamorfozy w ateńskim lesie. W zapisanej przez Shakespeare’a wizji wyraża się sprzeciw wobec sentymentalizmu platońskiej wersji świata idei i miłości. Shakespeare pokazuje fałsz tej koncepcji. Tworzy rzeczywistość snu, w której wszystko staje się możliwe, potencjalne, otwarte.

Przedstawienie przeznaczone dla widzów dorosłych!

licencjodawca – Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Warszawa

Premiera w Teatrze Polskim na Scenie im. Jerzego Grzegorzewskiego 19 marca 2010

Czas trwania:
140 minut (bez przerwy)
Ceny biletów:
I miejsca: 35 zł (norm.), 30 zł (ulg.)
II miejsca: 32 zł (norm.), 26 zł (ulg.)
Każdy bilet sprzedawany online jest droższy o 1,50 zł ze względu na koszty manipulacyjne.

Teatr prowadzi przed spektaklami repertuarowymi (z wyłączeniem premier) sprzedaż dostawek w cenie 15 zł. Sprzedaż jest uruchamiana w kasach, w momencie kiedy wszystkie miejsca na widowni są wykupione. Dostawki są nienumerowane.

Recenzje

Mariusz Cisowski Sen nocy letniej - Teatr Polski
Tomasz Miłkowski Pole teatralnej walki
Marta Odziomek Las brutali
Edyta Walicka Kobieca reżyseria
Katarzyna Lemańska Tekst jest pretekstem, ciało staje się tekstem
Piotr Wyszomirski Szekspir jako pretekst, czyli zazdrość
Beata Guczalska Oberon, czyli reżyser
Łukasz Drewniak Złość na nicość
Anita Szurek Miłosny sen
Leszek Koczanowicz Zwierciadło i gościńce
Magdalena Chlasta-Dzięciołowska Bad Shakespeare czyli niebezpieczny William
Alicja Szumańska Znakomity "Sen..."
Bronisław Tumiłowicz Szekspir, wersja soft
Dobrosława Marszałkowska Niekolorowy sen
Joanna Derkaczew Spokojnie, to tylko fantazja
Karolina Obszyńska To się nam wszystkim nawet nie śniło
Joanna Wichowska Za karę zagrasz kobietę

Nagrody

XIV Festiwal Szekspirowski w Trójmieście (2010):

  • nominacja do Złotego Yoricka.

Międzynarodowy Dzień Teatru (2011):

  • Ewa Skibińska – nagroda marszałka województwa dolnośląskiego za najlepszą rolę kobiecą w teatrach Dolnego Śląska w 2010 roku.

XIII Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej Interpretacje w Katowicach (2011):

  • Monika Pęcikiewicz – nagroda jury społecznego.

Inne:

  • Ewa Skibińska – nominacja do Nagrody im. Aleksandra Zelwerowicza za najlepszą rolę kobiecą w sezonie 2009/2010: Lucy Zucker w Ziemi obiecanej i Tytanię we Śnie nocy letniej (2010).