koncepcja, choreografia i reżyseria ANNA PIOTROWSKA
kreacja i wykonanie MAGDALENA KOWALA, NATALIA MURAWSKA, JOANNA WOŹNA, ANNA ZGLENICKA
space&light design ANNA PIOTROWSKA
produkcja Zakład Kulturalny, eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Córy Kultury
partnerzy Klub Żak, Gdański Festiwal Tańca

(solo) – solo, czyli działanie (praca) osoby w czasie
(k) – kask
(s) – strata
(t) – czas
(n) – ilość

nxt(k-s) = ntsolo
k-s = solo
k = solo +s
s = k – solo

Absurdalne założenia: kask minus strata daje nam solo. Solo i strata są sumą kasku, a strata stanowi różnicę liczby kasków do solo.

Czas jest policzony sumą kichnięć. Trwanie w nieustannych zaległościach mnie do siebie. Pytam się dzisiaj ja z wczoraj, czyli z jutra do dziś. Jestem, byłam, będę, ale wciąż i tak jestem. Stracony czas. Marnotrawstwo. Bez zastanowienia i odnalezionej odpowiedzi. Do widzenia. Już nigdy. Brak chęci dowiadywania się. Nie ubrana w słowa, naga, życie transparentne, w ciężarze satysfakcji. Życie – przypadek rozpisany na zdarzenia. Poza pomiędzy czasem nie pamiętam, dlaczego tu jestem. Czy się straciłam i zatraciłam? Prawdopodobieństwo opowiadanych historii. Kim jestem w tożsamości przez szereg zachodzących przemian. Ja Matka, Ja Ojciec, Ja Córka, Ja Syn.
Sen nie przestrzenią poza czasową – jest. Czas nie istnieje. Co to oznacza dla poszukiwań cielesnych? Wątpliwości skończone – automatyzm domysłów. Unikanie prawdy niewygodnej w konkretach, w tempie, działaniu w przestrzeni. Ucieczka w trójdzielnej akcji. (AP)

Punktem wyjścia do współpracy Piotrowskiej była inspiracja samymi artystkami (Kowala, Murawska, Woźna, Zglenicka), które urzekły swoją świeżością, zapałem i determinacją, która przekłada się na ciekawe jakości ruchowe. Charakterystyczna jest energia i dynamika młodych artystek, które gotowe są na profesjonalną współpracę artystyczną z doświadczonym twórcą operującym od ponad dwudziestu lat w materii ruchu, świadomości ciała, improwizacji i teatru tańca.
Poszukiwania nad doprecyzowaniem dramaturgii trwały stosunkowo długo. Piotrowska eksperymentowała w początkowej fazie z tematem czasu. Dało to podstawę do pracy nad obecnością i gotowością do działania.

ANNA PIOTROWSKA / WARSZAWA / BYTOM ’74
Doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995). Od 1996 r. stworzyła ponad 110 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2019 pełniąca obowiązki dyrektora Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK i prodziekan Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Wykładowca na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Anna Piotrowska otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego „Złotą Maskę 2016” za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 r. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych. We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie! zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Spektakl bless the king_nieliryczna pieśń otrzymał nagrodę na Festiwalu SzekspirOFF 2018 w Gdańsku.

Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej, odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu poprzez działanie na wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.

annapiotrowska.com
vimeo.com/user6161350

Hertz Haus – zespół młodych artystek – Natalia Murawska, Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna – które w obecnym składzie współpracują ze sobą od 2016 roku. Założycielką zespołu jest Natalia Murawska, a jego siedzibą Zakład Kulturalny w Gdańsku. Pretekstem do spotkania były osobiste zmagania twórczych tancerek o różnym doświadczeniu, ale o wspólnej estetyce aranżacji tańca i teatru. Tancerki w sposób patologiczny zakochane w ruchu, opowiadają nim niezobowiązująco o sprawach istotnych.

Premiera: 14 grudnia 2019, Klub Żak, Gdańsk

Czas trwania: 70 minut (bez przerwy)

Ceny biletów:

25 zł (norm.), 20 zł (ulg.)

Obsada

Jaskiniowiec ŁUKASZ ZUBRZYCKI/ZBIGNIEW KOŹMIŃSKI
Pani Jaskiniowiec AGNIESZKA CHARKOT/AGNIESZKA DZIEWA
Dinozaur MATEUSZ KOWALSKI

zdjęcia