Koprodukcja Teatru Polskiego we Wrocławiu i Staatsschauspiel w Dreźnie, Titus Andronicus na podstawie dramatu Williama Shakespeare’a oraz fragmentów Anatomii Tytusa Fall of Rome Komentarza do Szekspira Heinera Müllera w reżyserii Jana Klaty, została uznana przez tygodnik „Przekrój” i dzienniki „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” oraz portal KulturaOnline.pl za jeden z teatralnych hitów roku 2012 w Polsce.

W poniedziałek 17 grudnia 2012 Maciej Nowak włączył Titusa Andronicusa do swojej opublikowanej w świątecznym „Przekroju” (2012 nr 51–52) piątki najważniejszych premier roku 2012.

Dwa dni później Jacek Cieślak, podsumowując w „Rzeczpospolitej” (2012 nr 296) rok 2012 w rodzimych teatrach, napisał o Titusie Andronicusie tak, włączając go zarazem do grona hitów 2012:

„Przewrotna opowieść o trudnych polsko-niemieckich relacjach, które sytuują nas w roli prowincjuszy i trzeciego najbiedniejszego kraju UE. Niemcy przyjęli portret swojego podświadomego imperializmu lepiej niż Polacy obraz własnych słabości”.

„Jan Klata w koprodukcji wrocławskiego Teatru Polskiego i sceny w Dreźnie w przewrotny sposób posłużył się Titusem Andronicusem Szekspira, by pokazać historyczne uwikłania Niemców i Polaków. Sytuują nas na pozycjach europejskich prowincjuszy niemających szans w konkurencji z potęgami zachodniej Europy”.

W piątek 28 grudnia 2012 Titus Andronicus znalazł się też w gronie spektakli roku według dziennikarzy portalu KulturaOnline.pl.

W środę 2 stycznia 2013 Witold Mrozek, podsumowując teatralny rok 2012 w „Gazecie Wyborczej” (2013 nr 1), napisał: „Klata utrzymał dobrą passę na scenie wrocławskiego Teatru Polskiego, realizując w drezdeńskiej koprodukcji Titusa Andronicusa – odważny spektakl mierzący się nie tylko z polską, ale i niemiecką traumą wojny, w pewnym sensie także estetyczny przełom w twórczości reżysera”.

Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy

Tagi

Archiwa