Click to listen highlighted text!

Deklaracja dostępności

Teatr Polski we Wrocławiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.teatrpolski.wroc.pl/.
  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Planujemy przed końcem 2025 dokończyć migrację treści ze starej strony www. Teatru na nowo zbudowaną stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej, o których mowa powyżej.

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie internetowej Teatru działają standardowe skróty klawiaturowe. Możliwa jest zmiana wielkości czcionki oraz przełączenie kontrastu na tryb ciemny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ewa Urban – Koordynator dostępności – mejlowo ewa.urban@teatrpolski.wroc.pl lub telefonicznie 71 316 0 775.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Rozpatrywanie skarg i wniosków

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie
  • dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
  • Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni.
  • Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Informacje na temat procedury

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej lub innej, np. architektonicznej lub informacyjno – cyfrowej prosimy o kontakt.
Adres poczty elektronicznej sekretariat@teatrpolski.wroc.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 71 316 0 701. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

  • Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
  • Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
  • Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
  • Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
  • Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
  • Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
  • W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Dyrekcji Teatru Polskiego we Wrocławiu

Przejdź do FORMULARZA kontaktu Skargi i wnioski

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Duża Scena im. Jerzego Grzegorzewskiego

G. Zapolskiej 3
50-032 Wrocław

Duża Scena im. Jerzego Grzegorzewskiego
ul. G. Zapolskiej 3
(od kwietnia 2024 r. została wyłączona z eksploatacji na czas remontu widowni i foyer.)
W bliskiej odległości od wejścia głównego budynku Teatru (przy ul. Bogusławskiego róg ul. Zapolskiej) znajdują się cztery miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do głównego wejścia do budynku Teatru prowadzą schody (trzy szerokie stopnie) oraz rampa podjazdowa (długość 10 metrów, kąt nachylenia 7,5% – 7,8% ) dla wózków inwalidzkich.
Wejście do holu kasowego przez dwie pary drzwi (szerokość 80 centymetrów), naprzeciwko nich (w odległości m.in. 3metrów) znajdują się dwie pary drzwi prowadzących do foyer.
Budynek wyposażony jest w windę osobową przystosowaną do przewozu osób niedowidzących i niewidomych (oznaczenia w alfabecie Braille’a). W kabinach windy znajduje się również interkom przywoławczy, łączący bezpośrednio z ochroną obiektu.
Na widowni osoby z niepełnosprawnością ruchową, poruszające się na wózkach, zajmują miejsca po bokach pierwszych rzędów.
Teatr zapewnia dostęp alternatywny systemu informacji wizualnej i dotykowej (tyflomapa) lub głosowej pod postacią wsparcia innej osoby, np. w trakcie spektaklu, przez osoby z Obsługi Widowni.
Udzieli informacji o rozkładzie pomieszczeń w danym budynku, osobie/osobom ze szczególnymi potrzebami.
Na wszystkich trzech kondygnacjach foyer wyposażone jest w toalety dla osób niepełnosprawnych, szerokość drzwi każdej z nich wynosi 90 cm.
W bezpośrednim sąsiedztwie głównego wejścia do budynku Teatru – za wejściem do Urzędu Miasta – (przy. ul. G. Zapolskiej 4) znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (oddalone o ok. 40 m) oraz 4 kolejne (na rogu ul. Zapolskiej i S. Bogusławskiego) niedaleko od głównego wejścia do Teatru (oddalone o ok. 50 m).
W budynku brak platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.

Scena Kameralna
ul. Świdnicka 28
(brak windy prowadzącej na balkon – osobom z problemem poruszania się lub na wózkach rekomendujemy zakup biletów na miejsca od IV – do VII rzędu na parterze)
Droga prowadząca do głównego wejścia budynku, w którym mieści się Scena Kameralna wolna jest od przeszkód, w tym krawężników wyższych niż 2 cm.
Do głównego wejścia Sceny Kameralnej prowadzi oświetlony tunel o długości m.in. 15 metrów i szerokości m.in. 3 metrów. Na dziedzińcu Teatru znajdują się schody (dwa szerokie stopnie) oraz rampa podjazdowa o długości m.in. 3 metrów, prowadzące do holu kasowego.
Scena Kameralna wyposażona jest w toaletę przystosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych – szerokość drzwi wejściowych wynosi 90 centymetrów.
Na parterze foyer nie ma różnic poziomów. Na widowni osoby z niepełnosprawnością ruchową, poruszające się na wózkach, zajmują miejsca pomiędzy rzędami IV oraz V. W razie potrzeby (grupy zorganizowane) demontowane są pierwsze rzędy.
Po wcześniejszym kontakcie telefonicznym lub mailowym możliwa jest pomoc asystenta w dotarciu do części administracyjnej Teatru przy ul. G. Zapolskiej 3 lub umówienie spotkania w miejscu pozbawionym barier architektonicznych.

Scena na Świebodzkim
Plac Orląt Lwowskich 20 c
Droga prowadząca do głównego wejścia budynku, w którym mieści się Scena na Świebodzkim wolna jest od przeszkód, w tym krawężników wyższych niż 2 cm.
Do wejścia do Teatru prowadzą schody (trzy szerokie stopnie) oraz rampa podjazdowa o długości 3 metrów. Wejście do holu kasowego przez drzwi o szerokości m.in. 90 centymetrów, a następnie do foyer przez drzwi o szerokości m.in. 100 centymetrów.
Zmiany poziomów nawierzchni i kierunku ciągów komunikacyjnych wewnętrznych i zewnętrznych – oznaczone są przez zastosowanie rozwiązania tymczasowego, polegającego na zamontowaniu taśm, poprawiając w ten sposób dostępność naszego teatru osobom z dysfunkcjami wzroku. Scena na Świebodzkim wyposażona jest w toaletę przystosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych – szerokość drzwi wejściowych wynosi 90 centymetrów.
Na terenie foyer nie ma różnic poziomów. Na widowni osoby z niepełnosprawnością ruchową, poruszające się na wózkach, zajmują miejsca w pierwszym rzędzie.

Lokalizacja scen Teatru Polskiego i dojazd
Wszystkie obiekty Teatru Polskiego znajdują się w centrum miasta i są dobrze skomunikowane z pozostałymi częściami miasta oraz dworcami PKS i PKP.
Informacja o sposobie dojazdu do wskazanych lokalizacji za pośrednictwem transportu zbiorowego z wyszczególnieniem przystanku oraz linii tramwajowych i autobusowych, które w układzie stałym kursują we wskazanej lokalizacji wraz z linkami do najważniejszych stron związanych z transportem zbiorowym w naszym mieście.
Jeżeli nie wskazano informacji o danym przystanku w uwagach oznacza to, że jest on dostosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności, w tym poruszających się przy użyciu wózka lub innych urządzeń wspomagających ruch.
Scena im. Jerzego Grzegorzewskiego (Duża Scena) przy ul. Gabrieli Zapolskiej 3
Znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Urzędu Miasta, ok. 210 metrów od skrzyżowania ulic Marszałka Józefa Piłsudskiego i Świdnickiej (przystanek Arkady Capitol).
Dojazd
• Kompleks przystanków Arkady (Capitol):
Linie tramwajowe: 2, 4, 5, 6, 7, 15, 17, 20, 21, 22 i 23
Linie autobusowe: A i D
• Przystanki Piłsudskiego:
Linie autobusowe: 122 i 144
Scena Kameralna
Znajduje się w podwórku przy ul. Świdnickiej 28 w odległości ok. 100 metrów od Przejścia Świdnickiego (skrzyżowanie ulic Świdnickiej i Kazimierza Wielkiego) i około 350 metrów od Rynku.
Dojazd
• Kompleks przystanków Świdnicka:
Linie tramwajowe: 3, 10, 11, 12, 13 i 18
Linie autobusowe: K.
• Przystanki Opera:
Linie tramwajowe:
6 (wyłącznie w kierunku Kromera/ Kowale)
7 (wyłącznie w kierunku Poświętne)
17 (w obu kierunkach)
• Przystanek Świdnicka (Dom Europy): 6, 7 i 18 – przystanek wyłącznie w jednym kierunku.
• Kompleks przystanków Renoma:
Linie tramwajowe: 6, 7, 17 i 20*
Linie autobusowe:
• A (wyłącznie w kierunku Krzyki),
• D (wyłącznie w kierunku Giełdowa Centrum Hurtu)
• 106, 148 i 149 (w obu kierunkach)
Przystanki Renoma są dodatkową opcją dojazdu w okolice Sceny Kameralnej głównie za pośrednictwem wymienionych powyżej linii autobusowych.
Przystanek ten zapewnia również dojazd linią tramwajową 20 oraz liniami 6 i 7 w obu kierunkach przejazdu.
Dla dojazdu liniami 6 (w kierunku Kromera/ Kowale), 7 (w kierunku Poświętne) oraz 17 zalecamy wybór wcześniej podanego przystanku Opera, który zlokalizowany jest bliżej wskazanego punktu.
Uwaga:
Przystanek Opera dla linii 6 (w kierunku Kromera/ Kowale), 7 (w kierunku Poświętne) i 17 (w kierunku Sępolno) oraz przystanek Renoma dla linii 6, 7, 17 (w kierunkach jw.) i 20 (w kierunku Leśnica)
nie są dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Obsługa odbywa się na niewyniesionym chodniku lub jezdni.
Scena na Świebodzkim
Umiejscowiona jest w prawym skrzydle dawnego Dworca Świebodzkiego (pl. Orląt Lwowskich 20c) w odległości około 160 metrów od skrzyżowania ulic Podwale i Marszałka Józefa Piłsudskiego.
Wejście do Teatru umiejscowione jest od strony ulicy Robotniczej.
• Kompleks przystanków pl. Orląt Lwowskich
Linie tramwajowe: 14, 15, 20, 21, 22 i 23
Linie autobusowe: 106, 122, 127, 144, 148 i 149
Wybrane kursy komunikacji miejskiej realizowane są pojazdami niskopodłogowymi, przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych.
Dodatkowe informacje dla Widzów
Z aktualnymi rozkładami jazdy autobusów i tramwajów można się zapoznać na stronie: https://www.wroclaw.pl/komunikacja/rozklady-jazdy
Wszystkie zmiany tras przejazdu autobusów i tramwajów dostępne są na stronie: https://www.wroclaw.pl/komunikacja/zmiany-w-komunikacji
Cennik biletów i wszystkie możliwe opcje jego zakupu zostały przedstawione na stronie: https://www.wroclaw.pl/komunikacja/mpk¬ wroclaw-ceny-biletow
Do każdej Sceny Teatru Polskiego możliwy jest dojazd rowerem oraz z wykorzystaniem WRM (Wrocławskiego roweru miejskiego):
• Dla Dużej Sceny najbliższa stacja WRM znajduje się przy skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Świdnickiej.
• Dla Sceny Kameralnej najbliższa stacja WRM znajduje się przy skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego i Szewskiej.
• Dla Sceny na Świebodzkim najbliższa stacja WRM znajduje się przy pl. Orląt Lwowskich przed biurowcem.
Szczegółowe informacje i zasady korzystania z WRM znajdują się na stronie: https://wrocławskirower.pl/
zaplanowanie trasy dojazdu ułatwi portal www.jakdojade.pl.

Audiodeskrypcja i tłumaczenia migowe
Począwszy od sezonu 2013/2104, Teatr Polski we Wrocławiu w ramach projektu „Teatr Wyobraźni. Spektakle bez Barier”, realizowanego przez Fundację na Rzecz Rozwoju Audiodeskrypcji KATARYNKA i finansowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego wprowadził cyklicznie do repertuaru spektakle z audiodeskrypcją i tłumaczeniem migowym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego:
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): Teatr Polski we Wrocławiu jest największym teatrem dramatycznym na Dolnym Śląsku i jednym z największych w Polsce. Na naszych 3 scenach (obecnie największa Dużą Scena jest w remoncie). Teatr oferuje różnorodny repertuar od sztuk dramatycznych po komedie i farsy.
  • Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych
    Teatr Polski we Wrocławiu będzie dokładał wszelkich starań, by wprowadzać w życie ustalenia zawarte w Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych ONZ. Pełny tekst i opracowanie Konwencji znajdą Państwo na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.Informacje dodatkowe i inne oświadczenia
    Teatr Polski we Wrocławiu umożliwia dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującegoUdogodnienia
    Jeżeli potrzebujesz tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM) skontaktuj się z nami, postaramy się w ciągu 3 dni roboczych zapewnić Ci kontakt online z tłumaczem. Taką potrzebę możesz zgłosić do Ewy Urban – Koordynatora dostępności na adres e-mail: ewa.urban@teatrpolski.wroc.pl
    lub telefonicznie – nr tel.: 71 316 0 775.
  • Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności.

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 

 

x

Szanowni Państwo,

W związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2021r. od 15 grudnia 2021 r. będę obowiązywały nowe limity osób. Limit obłożenia przez osoby niezaszczepione (zwiększenie limitu możliwe tylko dla osób zaszczepionych i zweryfikowanych za pomocą certyfikatu COVID-19) w teatrach został zmniejszony z 50% do 30%. W związku z powyższym prosimy wszystkie osoby posiadające certyfikat, o dobrowolne okazanie go przy wejściu na widownie.

Widzowie, którzy kupili bilety dla osób zaszczepionych, zadeklarowali posiadanie certyfikatu Covid, od 15 grudnia poddadzą się możliwości sprawdzenia certyfikatu. Okazanie certyfikatu jest dobrowolne ale niezbędne do wzięcia udziału w wydarzeniu. Certyfikaty weryfikowane są za pomocą aplikacji Ministerstwa Zdrowia „Skaner Certyfikatów Covid”, w związku z czym dane nie są zapisywane i przechowywane w urządzeniu skanującym, a Teatr nie utrwala i nie przechowuje ich w jakikolwiek inny sposób. Możliwość sprawdzenia Certyfikatu jest jedyną opcją weryfikacji zachowania obowiązujących proporcji przy obowiązujących limitach.

Akceptuję i przechodzę dalej

Click to listen highlighted text!