Aktor Teatru Polskiego we Wrocławiu Bartosz Porczyk zwyciężył w czwartek 12 lutego 2015 w siódmej edycji Nagrody Kulturalnej „Gazety Wyborczej – Wrocław” WARTO w kategorii Teatr. Doceniono go za role w pierwszej odsłonie Dziadów oraz w Termopilach polskich. Uroczysta gala wręczenia nagród odbyła się w klubie Eter.
Partnerami nagrody są Wrocław Europejska Stolica Kultury 2016 i wspierający młodych wrocławskich twórców deweloper Archicom.
Tak „Gazeta Wyborcza – Wrocław” pisze o zwycięzcy:
To był rok Bartosza Porczyka – tak uznali jurorzy teatralnej kapituły nagrody WARTO [Dagmara Chojnacka, Aleksandra Konopko, Jolanta Kowalska, Magda Piekarska, Grzegorz Chojnowski]. Nominacja do Paszportu „Polityki” to jedno, ale najważniejsze były znakomite role Gustawa w pierwszej odsłonie Dziadów Michała Zadary i księcia Potiomkina w Termopilach polskich Jana Klaty. Dostał za nie Wielką Nagrodę Aktorską na XXXIX Opolskich Konfrontacjach Teatralnych „Klasyka Polska” i Nagrodę im. A. Zelwerowicza. Jurorzy WARTO zgodnie stwierdzili, że w tym roku aktor przebił się do czołówki polskich aktorów teatralnych.
Porczyk nagrodę odebrał z synem Oskarem. Zadedykował ją całej ekipie Teatru Polskiego.
A tak „Gazeta Wyborcza – Wrocław” pisze o samej nagrodzie:
Podstawowymi kryteriami, według których członkowie kapituły nagrody typowali nominowanych, były: pasja, talent i umiejętność dotarcia do umysłów i serc publiczności.
Chcieliśmy, żeby – zgodnie z nazwą – na artystów nominowanych i nagrodzonych Nagrodą Kulturalną „Gazety Wyborczej – Wrocław” naprawdę WARTO było zwrócić uwagę.
Od początku chcieliśmy, by była to nagroda dla twórców młodych, choć niekoniecznie debiutujących – nie było innych barier. Wśród nominowanych są więc artyści zarówno z nurtu tzw. oficjalnego, jak i przedstawiciele środowisk absolutnie offowych. Twórcy, którzy korzystają z pomocy instytucji powołanych do wspierania kultury, jak i tacy, którzy programowo są z kulturą oficjalną w sporze. Nagroda WARTO nie musi też wcale trafić, choć oczywiście może, do artystów dyplomowanych.
Ideą, która towarzyszyła WARTO […], było otworzenie na siebie różnych środowisk wrocławskiej kultury. Tak by ich przedstawiciele poznali się, porozumieli, przekonali do siebie nawzajem.
To się udało, okazało się, że Wrocław tej nagrody potrzebował, i wierzymy, że podobnie będzie także tym razem.
Krzysztof Mieszkowski, dyrektor Teatru Polskiego, […] mówił nam: – Ta nagroda eliminuje getta artystyczne. W ostatnich latach nie przypominam sobie spotkania, które tak jednoczyłoby wszystkie środowiska i pokolenia. Wtórowała mu poetka Urszula Kozioł: – To nawiązanie do bardzo dobrych tradycji powojennego Wrocławia. Miasta, w którym środowiska twórcze spotykały się w Pałacyku, Kalamburze, Klubie Związków Twórczych. W ostatnich kilkunastu latach powstała tu ogromna wyrwa. Cieszę się, że próbujecie ją zasypać.
Szanowni Państwo,
W związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2021r. od 15 grudnia 2021 r. będę obowiązywały nowe limity osób.
Limit obłożenia przez osoby niezaszczepione (zwiększenie limitu możliwe tylko dla osób zaszczepionych i zweryfikowanych za pomocą certyfikatu COVID-19) w teatrach został zmniejszony z 50% do 30%. W związku z powyższym prosimy wszystkie osoby posiadające certyfikat, o dobrowolne okazanie go przy wejściu na widownie.
Widzowie, którzy kupili bilety dla osób zaszczepionych, zadeklarowali posiadanie certyfikatu Covid, od 15 grudnia poddadzą się możliwości sprawdzenia certyfikatu. Okazanie certyfikatu jest dobrowolne ale niezbędne do wzięcia udziału w wydarzeniu. Certyfikaty weryfikowane są za pomocą aplikacji Ministerstwa Zdrowia „Skaner Certyfikatów Covid”, w związku z czym dane nie są zapisywane i przechowywane w urządzeniu skanującym, a Teatr nie utrwala i nie przechowuje ich w jakikolwiek inny sposób. Możliwość sprawdzenia Certyfikatu jest jedyną opcją weryfikacji zachowania obowiązujących proporcji przy obowiązujących limitach.