Click to listen highlighted text!

Cezary Łukaszewicz


Absolwent Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie, 2004

W Teatrze Polskim we Wrocławiu od 1.09.2013 do 31.08.2022

W latach 1992-2002 był w składzie zespołu Format

Role w Teatrze Polskim we Wrocławiu:

LizanderSen nocy letniej W. Shakespeare’a, reż. M. Pęcikiewicz, 2010 [od 30.10.2013]

PostaćKronos W. Gombrowicza, reż. K. Garbaczewski, 2013

Jeden z ChóruUpiórWidmoDziady A. Mickiewicza – cz. I, II, IV i Upiór, reż. M. Zadara, 2014

BosmanBurza W. Shakespeare’a, reż. K. Garbaczewski, 2015

AdolfWięzieńStudentDziadów część III A. Mickiewicza, reż. M. Zadara, 2015

Marchese d’AlbafioritaMirandolina P. Turriniego, reż. B. Wyszomirski, 2017

Gottlieb BiedermannBiedermann i podpalacze M. Frischa, reż. S.J. Fischer, 2017

Role dyplomowe:

Kav, W piątek wieczorem W. Russella, reż. A. Glińska, AT w Warszawie, 2003

Cyprian, Iwona, księżniczka Burgunda W. Gombrowicza, reż. Z. Zapasiewicz, AT w Warszawie, 2004

W latach 2006-2013 aktor Teatru Nowego im. T. Łomnickiego w Poznaniu, gdzie wystąpił jako:

Tybalt, Romeo i Julia W. Shakespeare’a, reż. J. Wiśniewski, 2005

Syn, Sześć Postaci szuka autora L. Pirandella, reż. S. Maifredi, 2006

Rosencrantz, Hamlet W. Shakespeare’a, reż. W. Śmigasiewicz, 2007

Ferdynand, Burza W. Shakespeare’a, reż. J. Wiśniewski, 2008

Spasimo; Pulcinella, Oszust C. Goldoniego, reż. S. Maifredi, 2009

Sierżant Siewa, Udając ofiarę W. i O. Priesniakowów, reż. Ł. Wiśniewski, 2009

Sganarel, Don Juan Molière’a, reż. A. Kaniewski, 2009 (Srebrna Maska – nagroda w plebiscycie Stowarzyszenia Loża Patronów na najlepszego aktora sezonu w Teatrze Nowym im. T. Łomnickiego w Poznaniu, 2009)

Lupac Bobić, W sobotę o ósmej H. Levina, reż. M. Puchalski, 2010

Andrew, Mary Stuart W. Hildesheimera, reż. W. Zawodziński, 2010

Mężczyzna w okularach, Turyści M. Dahlströma, reż. L. Frankiewicz, 2011

Przysięgły nr 11, Dwunastu gniewnych ludzi R. Rose’a, reż. R. Rychcik, 2012

Jeden z Chóru Antyludzi, Dyskretny urok burżuazji L. Buñuela i J.-C. Carrière’a, reż. M. Liber, 2012

Role w innych teatrach:

Ben HarperPrzygody Tomka Sawyera wg M. Twaina, reż. M. Obertyn, Teatr Na Woli w Warszawie, 1995 [od 2005]

GradMaestro J. Abramowa-Newerlego, reż. A. Smolar, Laboratorium Dramatu w Warszawie, 2008

Improwizacje #3, pomysł A. Duda-Gracz, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, 2015

Młodzianek Święty Cyryl – oblubieniec, Kumernis, czyli o tym, jak świętej panience broda rosła A. Dudy-Gracz i Ł. Wójcika, reż. A. Duda-Gracz, Teatr Muzyczny im. D. Baduszkowej w Gdyni, 2015

RosseMakbet W. Shakespeare’a, reż. A. Duda-Gracz, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, 2017

Kapitan de TrévilleTrzej muszkieterowie K. Dębskiego, K. Imieli i M. Kocota na podstawie powieści A. Dumasa, reż. K. Imiela, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, 2015 [od 2017]

Wacław, Zemsta A. Fredry, reż. M. Chorosiński, Teatr Klasyki Polskiej Quo Vadis, 2020 w Teatrze Królewskim w Starej Oranżerii w Łazienkach Królewskich w Warszawie

Birbancki, Dożywocie A. Fredry, reż. M. Chorosiński, Teatr Klasyki Polskiej, 2021 w Gminnym Ośrodku Kultury w Tarczynie

Marek, Kto chce być Żydem? M. Modzelewskiego, reż. W. Malajkat, Teatr Współczesny w Warszawie, 2021

Role w Teatrze Telewizji:

JacekNieobecny K. Chołoniewskiej, reż. A. Glińska, 2001

Żołnierz III, Krótki kurs medialny R. Bruttera i T. Wiszniewskiego, reż. T. Wiszniewski, 2002

DavidNoc jest matką dnia L. Noréna, reż. H. Baranowski, 2004

ŁukaszSceny z powstania… M. Górskiego, B. Konopki, K. Lewińskiej, A. Smoczyńskiej i N. Surmiak, reż. M. Górski, B. Konopka, K. Lewińska, A. Smoczyńska i N. Surmiak, 2004

ZetempowiecKsiążę Nocy wg M. Nowakowskiego, reż. K. Zaleski, 2004

StrażnikAntygona Sofoklesa, reż. A. Seweryn, 2004

PoldekPierwszy września W. Bieńki, reż. K. Lang, 2007

Role filmowe:

Na dobre i na złe, 2001, 2016 [serial TV]

Samo życie, 2002-2010 [serial TV]

Pierwsza miłość, 2004-2013 [serial TV]

Wielki wóz, reż. J.J. Kolski, 2005 [jedna z części nowelowego filmu TV Solidarność, Solidarność…]

Rozdroże Café, reż. L. Wosiewicz, 2005

Komornik, reż. F. Falk, 2005

Oficerowie, 2006 [serial TV]

Jasminum, reż. J.J. Kolski, 2006

Cudowne lato, reż. R. Brylski, 2010

Mała metamorfoza, opieka reż. R. Gliński, 2010 [krótkometrażowa etiuda fabularna]

Układ warszawski, 2011 [serial TV]

Ojciec Mateusz, 2011, 2015 [serial TV]

Los numeros, reż. R. Zatorski, 2011

Paradoks, 2012 [serial TV]

Lekarze, 2012-2014 [serial TV]

Hotel 52, 2012 [serial TV]

Czas honoru, 2012 [serial TV]

Ostra randka 3D, reż. M. Odoliński, 2013

Komisarz Alex, 2013 [serial TV]

To nie koniec świata!, 2013 [serial TV]

Prawo Agaty, 2013 [serial TV]

Wałęsa. Człowiek z nadziei, reż. A. Wajda, 2013

Czas honoru. Powstanie, 2014 [serial TV]

Aż po sufit!, 2015 [serial TV]

Supernova, reż. A. Cichocki, 2015 [krótkometrażowa etiuda fabularna]

Persona non grata, reż. C. Gluck, 2015

Skazane, 2015 [serial TV]

Powiedz tak!, 2015 [serial TV]

Strażacy, 2016 [serial TV]

O mnie się nie martw, 2016 [serial TV]

Druga szansa. Drugi sezon, 2016 [serial TV]

Belfer, 2016 [serial TV]

Krótki dystans, reż. G. Pierangeli, 2016 [krótkometrażowa etiuda fabularna]

Atlas, reż. M. Kawalski, 2017 [film z cyklu 30 minut]

Kruk. Szepty słychać po zmroku, 2018 [serial TV]

Powrót
x

Szanowni Państwo,

W związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2021r. od 15 grudnia 2021 r. będę obowiązywały nowe limity osób. Limit obłożenia przez osoby niezaszczepione (zwiększenie limitu możliwe tylko dla osób zaszczepionych i zweryfikowanych za pomocą certyfikatu COVID-19) w teatrach został zmniejszony z 50% do 30%. W związku z powyższym prosimy wszystkie osoby posiadające certyfikat, o dobrowolne okazanie go przy wejściu na widownie.

Widzowie, którzy kupili bilety dla osób zaszczepionych, zadeklarowali posiadanie certyfikatu Covid, od 15 grudnia poddadzą się możliwości sprawdzenia certyfikatu. Okazanie certyfikatu jest dobrowolne ale niezbędne do wzięcia udziału w wydarzeniu. Certyfikaty weryfikowane są za pomocą aplikacji Ministerstwa Zdrowia „Skaner Certyfikatów Covid”, w związku z czym dane nie są zapisywane i przechowywane w urządzeniu skanującym, a Teatr nie utrwala i nie przechowuje ich w jakikolwiek inny sposób. Możliwość sprawdzenia Certyfikatu jest jedyną opcją weryfikacji zachowania obowiązujących proporcji przy obowiązujących limitach.

Akceptuję i przechodzę dalej

Click to listen highlighted text!