Po raz kolejny dokonania artystyczne Teatru Polskiego we Wrocławiu znalazły swe odzwierciedlenie w krytycznych podsumowaniach sezonu. Nasze przedstawienia i role naszych aktorów wysoko ocenili Bartłomiej Miernik, Mike Urbaniak, redakcja serwisu Teatr dla Was oraz Tomasz Miłkowski.
Serię podsumowań rozpoczął 12 lipca 2013 na swoim blogu miernikTeatru Bartłomiej Miernik. W części poświęconej najlepszym aktorom wymienił Marcina Pempusia i Andrzeja Kłaka:
„Marcin Pempuś – to nie Kurt Cobain. To dialog z tą postacią w Courtney Love z T. Polskiego we Wrocławiu. Ogromny plus za śpiew, za to, że nie imituje wokalisty Nirvany, a nadaje postaci własny rys. Tworzy postać kompletną, dopracowaną we wszystkich elementach, jednorodną. W ruchu, geście, głosie to Cobain w wersji Pempusia.
Andrzej Kłak – w O dobru z Teatru Dramatycznego z Wałbrzycha. Jest niesamowicie przekonujący w postaci Bernsteina. Umiera na raka, pokazuje zdjęcie rentgenowskie, prosi o pomoc. Rola życia? Równie świetny w Courtney Love jako jeden z członków zespołu Nirvana”.
Osiem dni później pojawiła się kolejna część, tym razem o najlepszych aktorkach. Tu Bartłomiej Miernik wskazał na Katarzynę Strączek i Agnieszkę Kwietniewską:
„Katarzyna Strączek – Courtney Love, główna postać przedstawienia w reż. Moniki Strzępki, granego na Dworcu Świebodzkim we Wrocławiu. Dotychczas nie widziałem lepszej roli muzycznej, śpiewanej w polskim teatrze dramatycznym. Strączek wraz z Pempusiem grającym Cobaina tworzą zgrany duet. A to, jak ta aktorka śpiewa, jak perfekcyjnie brzmią piosenki The Hole w jej wykonaniu – to klasa mistrzowska.
Agnieszka Kwietniewska – aktorka, która już niczego nie musi udowadniać. Lekkość, z jaką gra Amy Winehouse, a jednocześnie smutek, rozpacz kobiety uzależnionej w O dobru. Cudowna jest również w Courtney Love. Oba w reż. Moniki Strzępki”.
24 lipca 2013 podsumowanie na blogu Pan od kultury zamieścił pod znaczącym tytułem Crème de la crème Mike Urbaniak. Za najlepszy teatr uznał on Teatr Polski we Wrocławiu, w gronie najlepszych spektakli wymienił Courtney Love Pawła Demirskiego oraz KLINIKEN / miłość jest zimniejsza… wg Larsa Noréna i Anki Herbut, a w gronie najlepszych reżyserów znalazła się Monika Strzępka (Courtney Love), najlepsze scenografie zaprojektowali według niego Piotr Choromański i Łukasz Twarkowski (KLINIKEN / miłość jest zimniejsza…), Michał Korchowiec (Courtney Love) oraz Justyna Łagowska (Titus Andronicus wg Williama Shakespeare’a i Heinera Müllera), najlepszą muzykę skomponował Bogumił Misala (KLINIKEN / miłość jest zimniejsza…), najlepszymi aktorkami zostały Katarzyna Strączek w Courtney Love, Agnieszka Kwietniewska w Courtney Love oraz Halina Rasiakówna w KLINIKEN / miłość jest zimniejsza…, najlepszymi aktorami – Andrzej Kłak w Courtney Love i Marcin Pempuś w Courtney Love, a najlepszy spektakl dla dzieci to Dzieci z Bullerbyn wg Astrid Lindgren.
30 lipca 2013 sezon podsumowała również redakcja serwisu Teatr dla Was w składzie: Anita Nowak, Aleksandra Sowa, Ewelina Szczepanik, Wiesław Kowalski, Szymon Spichalski i Karol Suszczyński. Typując najlepszych, wskazała na Teatr Polski we Wrocławiu: za najlepszy spektakl uznała Filokteta Sofoklesa, tytuł najlepszego reżysera przypadł Barbarze Wysockiej (Filoktet), autorką najlepszej scenografii została Justyna Łagowska (Titus Andronicus), a najlepszym aktorem okrzyknięto Marcina Czarnika w Filoktecie.
Wreszcie 26 sierpnia 2013 na łamach tygodnika „Przegląd” (2013 nr 35) ukazało się podsumowanie Tomasza Miłkowskiego, który zajmował się wprawdzie przede wszystkim inscenizacjami warszawskimi, niemniej jeden z nielicznych wyjątków uczynił dla Filokteta Sofoklesa w reżyserii Barbarze Wysockiej. Krytyk uznał to przedstawienie za najlepszą z ostatnich produkcji Teatru Polskiego we Wrocławiu i umieścił je w gronie dwunastu najlepszych spektakli sezonu.
Szanowni Państwo,
W związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2021r. od 15 grudnia 2021 r. będę obowiązywały nowe limity osób.
Limit obłożenia przez osoby niezaszczepione (zwiększenie limitu możliwe tylko dla osób zaszczepionych i zweryfikowanych za pomocą certyfikatu COVID-19) w teatrach został zmniejszony z 50% do 30%. W związku z powyższym prosimy wszystkie osoby posiadające certyfikat, o dobrowolne okazanie go przy wejściu na widownie.
Widzowie, którzy kupili bilety dla osób zaszczepionych, zadeklarowali posiadanie certyfikatu Covid, od 15 grudnia poddadzą się możliwości sprawdzenia certyfikatu. Okazanie certyfikatu jest dobrowolne ale niezbędne do wzięcia udziału w wydarzeniu. Certyfikaty weryfikowane są za pomocą aplikacji Ministerstwa Zdrowia „Skaner Certyfikatów Covid”, w związku z czym dane nie są zapisywane i przechowywane w urządzeniu skanującym, a Teatr nie utrwala i nie przechowuje ich w jakikolwiek inny sposób. Możliwość sprawdzenia Certyfikatu jest jedyną opcją weryfikacji zachowania obowiązujących proporcji przy obowiązujących limitach.