W niedzielę 25 listopada 2012 od godziny 17:00 we Wrocławskim Teatrze Współczesnym odbywał się cykl wydarzeń pod hasłem Helmut Kajzar – ciąg dalszy. Wzięli w nich udział aktorzy Teatru Polskiego we Wrocławiu (a członkowie zespołu artystycznego Teatru Współczesnego w czasach, kiedy pracował tam Helmut Kajzar) Teresa Sawicka, Edwin Petrykat i Andrzej Wilk.
Program spotkania:
♦ godz. 17:00, Duża Scena – Wierzę w tę taśmę – projekcja filmu dokumentalnego Pauli Kajzar (2008).
PRZERWA
♦ godz. 18:30, Scena na Strychu – Sceny dla Helmuta – performans/instalacja Krzysztofa Zarębskiego, jednego z pierwszych polskich performerów, malarza, rzeźbiarza, scenografa, współtwórcy spektakli Kajzara, z udziałem Aleksandry Dytko, Edwina Petrykata i Teresy Sawickiej; muzyka – Piotr Moss; współpraca – Leszek Fidusiewicz, Bajka Tworek.
Krzysztof Zarębski: W „Scenach dla Helmuta” nawiązuję do jego sztuki „Rycerz Andrzej”. Zobaczymy podobne materiały: wodę, rośliny, zwierzęta i przedmioty codziennego użytku. Powstaną nowe „strefy kontaktu” Słodkiego Wędkarza, Słodkiego Trutnia/Masażysty – nowe erotematy na scenie meta-codzienności. Scena finałowa będzie próbą metafizycznego zbliżenia do głosu Helmuta Kajzara.
♦ godz. 19:00, Scena na Strychu – Strefy kontaktu. Kajzar – Zarębski – rozmowa Marcina Kościelniaka z Krzysztofem Zarębskim. Marcin Kościelniak jest autorem monografii Prawie ludzkie, prawie moje. Teatr Helmuta Kajzara oraz redaktorem tomu pism Kajzara Koniec półświni. Wybrane utwory i teksty o teatrze, które to książki w tym roku ukażą się w wydawnictwie Korporacja Ha!art. Rozmowie towarzyszyć będzie projekcja zdjęć Jochena Melziana i Cezarego Chrzanowskiego z akcji teatralnych Kajzara – Zarębskiego.
PRZERWA
♦ godz. 20:00, Duża Scena – Helmut Kajzar – ciąg dalszy – instalacja aktorsko-medialna w reżyserii Teresy Sawickiej, z udziałem współpracowników Kajzara: Bolesława Abarta, Elżbiety Golińskiej, Zdzisława Kuźniara, Marleny Milwiw, Edwina Petrykata, Teresy Sawickiej i Andrzeja Wilka. Kamera – Sabin Kluszczyński.
Teresa Sawicka: Na scenie spotka się siedmioro aktorów, którzy współpracowali z Helmutem Kajzarem jako reżyserem i dramaturgiem. Wiemy z pierwszej ręki, co Helmut rozumiał pod pojęciem teatru meta-codziennego. 25 listopada o 20:00 będziemy próbowali oddać mu głos. To nie my będziemy opowiadali o nim, ale on będzie opowiadał o nas. Taki mamy plan.
Najbliższa moim wyobrażeniom o teatrze meta-codziennym jest sztuka Kajzara „Villa dei Misteri”. Sięgnęliśmy więc po teksty jej bohaterów. Chcemy także dokonać retrospekcji poetyckiej – przedstawić literackie relacje Helmuta Kajzara związane z realizacjami jego własnych spektakli oraz dramatów jego autorstwa wystawianych przez innych reżyserów.
Nasze spotkanie można będzie oglądać także okiem kamery…
♦ w każdej przerwie w foyer
Samoobrona. Czyta Helmut Kajzar – prezentacja zapisu audio (ok. 1981) z archiwum Jolanty Lothe i Pauli Kajzar, który stanowi uzupełnienie tomu pism Helmuta Kajzara Koniec półświni. Wybrane utwory i teksty o teatrze, wydanego nakładem Korporacji Ha!art.
czas: 4 godziny [z przerwami], cena biletu: 10 zł
Szanowni Państwo,
W związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2021r. od 15 grudnia 2021 r. będę obowiązywały nowe limity osób.
Limit obłożenia przez osoby niezaszczepione (zwiększenie limitu możliwe tylko dla osób zaszczepionych i zweryfikowanych za pomocą certyfikatu COVID-19) w teatrach został zmniejszony z 50% do 30%. W związku z powyższym prosimy wszystkie osoby posiadające certyfikat, o dobrowolne okazanie go przy wejściu na widownie.
Widzowie, którzy kupili bilety dla osób zaszczepionych, zadeklarowali posiadanie certyfikatu Covid, od 15 grudnia poddadzą się możliwości sprawdzenia certyfikatu. Okazanie certyfikatu jest dobrowolne ale niezbędne do wzięcia udziału w wydarzeniu. Certyfikaty weryfikowane są za pomocą aplikacji Ministerstwa Zdrowia „Skaner Certyfikatów Covid”, w związku z czym dane nie są zapisywane i przechowywane w urządzeniu skanującym, a Teatr nie utrwala i nie przechowuje ich w jakikolwiek inny sposób. Możliwość sprawdzenia Certyfikatu jest jedyną opcją weryfikacji zachowania obowiązujących proporcji przy obowiązujących limitach.