Koprodukcja Teatru Polskiego we Wrocławiu i Staatsschauspiel w Dreźnie, Titus Andronicus na podstawie dramatu Williama Shakespeare’a oraz fragmentów Anatomii Tytusa Fall of Rome Komentarza do Szekspira Heinera Müllera w reżyserii Jana Klaty, została uznana przez tygodnik „Przekrój” i dzienniki „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” oraz portal KulturaOnline.pl za jeden z teatralnych hitów roku 2012 w Polsce.
W poniedziałek 17 grudnia 2012 Maciej Nowak włączył Titusa Andronicusa do swojej opublikowanej w świątecznym „Przekroju” (2012 nr 51–52) piątki najważniejszych premier roku 2012.
Dwa dni później Jacek Cieślak, podsumowując w „Rzeczpospolitej” (2012 nr 296) rok 2012 w rodzimych teatrach, napisał o Titusie Andronicusie tak, włączając go zarazem do grona hitów 2012:
„Przewrotna opowieść o trudnych polsko-niemieckich relacjach, które sytuują nas w roli prowincjuszy i trzeciego najbiedniejszego kraju UE. Niemcy przyjęli portret swojego podświadomego imperializmu lepiej niż Polacy obraz własnych słabości”.
„Jan Klata w koprodukcji wrocławskiego Teatru Polskiego i sceny w Dreźnie w przewrotny sposób posłużył się Titusem Andronicusem Szekspira, by pokazać historyczne uwikłania Niemców i Polaków. Sytuują nas na pozycjach europejskich prowincjuszy niemających szans w konkurencji z potęgami zachodniej Europy”.
W piątek 28 grudnia 2012 Titus Andronicus znalazł się też w gronie spektakli roku według dziennikarzy portalu KulturaOnline.pl.
W środę 2 stycznia 2013 Witold Mrozek, podsumowując teatralny rok 2012 w „Gazecie Wyborczej” (2013 nr 1), napisał: „Klata utrzymał dobrą passę na scenie wrocławskiego Teatru Polskiego, realizując w drezdeńskiej koprodukcji Titusa Andronicusa – odważny spektakl mierzący się nie tylko z polską, ale i niemiecką traumą wojny, w pewnym sensie także estetyczny przełom w twórczości reżysera”.
Szanowni Państwo,
W związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2021r. od 15 grudnia 2021 r. będę obowiązywały nowe limity osób.
Limit obłożenia przez osoby niezaszczepione (zwiększenie limitu możliwe tylko dla osób zaszczepionych i zweryfikowanych za pomocą certyfikatu COVID-19) w teatrach został zmniejszony z 50% do 30%. W związku z powyższym prosimy wszystkie osoby posiadające certyfikat, o dobrowolne okazanie go przy wejściu na widownie.
Widzowie, którzy kupili bilety dla osób zaszczepionych, zadeklarowali posiadanie certyfikatu Covid, od 15 grudnia poddadzą się możliwości sprawdzenia certyfikatu. Okazanie certyfikatu jest dobrowolne ale niezbędne do wzięcia udziału w wydarzeniu. Certyfikaty weryfikowane są za pomocą aplikacji Ministerstwa Zdrowia „Skaner Certyfikatów Covid”, w związku z czym dane nie są zapisywane i przechowywane w urządzeniu skanującym, a Teatr nie utrwala i nie przechowuje ich w jakikolwiek inny sposób. Możliwość sprawdzenia Certyfikatu jest jedyną opcją weryfikacji zachowania obowiązujących proporcji przy obowiązujących limitach.