Click to listen highlighted text!

Znamy zwycięzcę konkursu dramaturgicznego

Jury Finałowe Dolnośląskiego Konkursu na Młodą Dramaturgię – edycji 2024: dramat kryminalny – w składzie: Dariusz Bereski, prof. Janusz Degler, dr hab. Tomasz Man jednomyślnie jako zwycięską sztukę w konkursie wskazało Crescendo autorstwa Wojciecha Kuczmy, godło: kardynał. Gratulujemy!

Nagrodę stanowi realizacja sceniczna spektaklu na podstawie zwycięskiego utworu, która później może wejść do repertuaru Teatru Polskiego we Wrocławiu.

W finale znalazł się również dramat Normalni ludzie autorstwa Anny Furmanowicz, godło: Cudaczka.

O finalistach

Laureatem Dolnośląskiego Konkursu na Młodą Dramaturgię – edycji 2024: dramat kryminalny – został Wojciech Kuczma. Urodził się on i mieszka we Wrocławiu. W szkole podstawowej i gimnazjum trenował zawodowo pływanie w klubie WKS Śląsk Wrocław. Jest absolwentem klasy humanistycznej V Liceum Ogólnokształcącego we Wrocławiu, gdzie należał do amatorskiej grupy teatralnej Teatr Onomatopeja, która wystawiła trzy spektakle, z czego ostatnia była autorstwa Wojciecha Kuczmy. Później pisał już tylko dla siebie, do szuflady. Ukończył studia magisterskie na kierunku stosunki międzynarodowe w specjalizacji współczesne służby zagraniczne. Odbył praktyki w ambasadach w Londynie i w Rzymie. Obecnie pracuje w sektorze korporacyjnym. Prywatnie genealog, malarz oraz pisarz. Pasjonat gier planszowych oraz escape roomów.

Sztuka Crescendo, która wygrała nasz konkurs (Jury Finałowe było jednomyślne), to trzecia część tzw. trylogii teatralnej, która opowiada o różnych sprawach kryminalnych dziejących się w fikcyjnym Teatrze Miejskim we Wrocławiu. Pierwsza część trylogii pt. Ostatnia Sztuka była wystawiona przez Teatr Onomatopeja. Spektakl zdobył dwie nagrody, w tym wyróżnienie specjalne za scenariusz, w ramach IX Dolnośląskich Spotkań Teatrów Młodzieżowych „Chochoł 2011”.

Wojciech Kuczma, fot. z archiwum W. Kuczmy

Anna Furmanowicz – scenarzystka filmowa i teatralna, absolwentka Wajda School oraz wielu warsztatów scenariuszowych. Uczestniczka Szkoły Pisania Sztuk Teatralnych przy Teatrze Śląskim w Katowicach (prowadzenie: Artur Pałyga), stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Kultura w sieci, kategoria: teatr) oraz Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy w ramach programu „Bydgoska tożsamość” na napisanie scenariusza filmowego. Współautorka scenariusza do filmu krótkometrażowego Mój starszy brat oraz do filmu pełnometrażowego Cudaczka, słuchowisk dla dzieci Słoń oraz Ciemności nie trzeba się bać. Finalistka konkursów scenariuszowych: TVN Discovery Talents i Script Fiesta, „Krótkie filmy na Marszałkowskiej” organizowanego przez Fundację Młodego Kina i Miasto Stołeczne Warszawa. Jej sztuka teatralna Łóżko (komedia absurdu) znalazła się w półfinale Ogólnopolskiego Konkursu na Kameralną Sztukę Współczesną Słowo/Aktor/Spotkanie organizowanego przez Teatr Młyn w Warszawie i została również wyróżniona w konkursie Alchemii Teatralnej oraz przez Teatr Czwarta Scena w Katowicach (czytanie performatywne). Laureatka konkursu Teatru Polskiego Radia na napisanie słuchowiska dla dzieci (Ciemności nie trzeba się bać, zrealizowane).

Anna Furmanowicz, fot. z archiwum A. Furmanowicz
:
Back

Najnowsze Wideo

Ostatnie wpisy

Tagi

Archiwa

x

Szanowni Państwo,

W związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2021r. od 15 grudnia 2021 r. będę obowiązywały nowe limity osób. Limit obłożenia przez osoby niezaszczepione (zwiększenie limitu możliwe tylko dla osób zaszczepionych i zweryfikowanych za pomocą certyfikatu COVID-19) w teatrach został zmniejszony z 50% do 30%. W związku z powyższym prosimy wszystkie osoby posiadające certyfikat, o dobrowolne okazanie go przy wejściu na widownie.

Widzowie, którzy kupili bilety dla osób zaszczepionych, zadeklarowali posiadanie certyfikatu Covid, od 15 grudnia poddadzą się możliwości sprawdzenia certyfikatu. Okazanie certyfikatu jest dobrowolne ale niezbędne do wzięcia udziału w wydarzeniu. Certyfikaty weryfikowane są za pomocą aplikacji Ministerstwa Zdrowia „Skaner Certyfikatów Covid”, w związku z czym dane nie są zapisywane i przechowywane w urządzeniu skanującym, a Teatr nie utrwala i nie przechowuje ich w jakikolwiek inny sposób. Możliwość sprawdzenia Certyfikatu jest jedyną opcją weryfikacji zachowania obowiązujących proporcji przy obowiązujących limitach.

Akceptuję i przechodzę dalej

Click to listen highlighted text!